Je tam všechno podle vašich představ? A co hlavně, umíte se tam orientovat a vyznáte se ve všech těch papírech a spisech? Pokud jste se rozhodli, že svou kancelář přeorganizujete nebo si chcete zařídit kancelář novou, věnujte chvilku následujícím slovům.
Jaké barvy a nábytek?
V současnosti vítězí střídmost a praktičnost, pokud se bavíme o vzhledu a vybavení. Malé články velkého firemního řetězu zpravidla nezařizují kancelář podle svého vkusu. Takže pokud pracujete pro velkou firmu, vaše kancelář bude odrážet celou její povahu. Přinejmenším bude laděná do firemních barev.
I nábytek může odrážet charakter společnosti. Proto se jako člen kolektivu v reklamní agentuře nebojte zářivých barev a nápadných prvků. Klienti už na první pohled uvidí vaši nápaditost a odvahu. A naopak, pro advokáty se zase hodí seriózní a elegantnější tvary a méně výrazné barvy.
Vy sami si pak uspořádejte pracovní prostor tak, aby neodváděl vaši pozornost od povinností a úkolů. A na druhou stranu, nezařizujte si kancelář tak, aby na vás působila smutně. Nechcete být přeci několik hodin denně znudění a otrávení.
Na stůl a do šuplíků
Co však bude záležet jen a pouze na vás, je vybavení kancelářskými potřebami. Jste to vy, kdo se v novém pracovním prostředí bude muset orientovat. Vy budete hledat mezi štosy papírů. Stejně tak jistě budete chtít mít po ruce tužku, kdykoliv vás napadne něco, co si chcete poznamenat. Co tedy do kanceláře určitě pořídit?
- velké množství propisek (opravdu nešetřete, protože propisky se rády ztrácejí), fixy a zvýrazňovače
- kancelářské papíry
- pořadač na papíry, ať máte v hromadách spisů přehled
- kancelářské desky, které s sebou můžete brát na jednání, součástí některých bývá i držák na tužku nebo poznámkový bloček
- určitě nic nezkazíte, když budete mít zásobu tonerů a cartridge do tiskárny, pak budete moci kdykoliv cokoliv tisknout
- kancelářské odkladače na vytištěné dokumenty, aby každá část vaší práce měla svou přihrádku
- poznámkové bloky, klidně hodně a klidně různé formáty (poznámkové bloky A5, menší poznámkové bločky A6)
- tabule, pokud své nápady prezentujete ostatním
- kalendáře a diáře, ať víte, kdy své nápady máte prezentovat ostatním
Celkový dojem
Pamatujte, že do kanceláře chodíte každý všední den a že v ní trávíte spoustu času. Měla by být útulná pro vás, ale v klientovi nebo obchodním partnerovi by měla vzbuzovat pocit důvěryhodnosti a profesionality. Pokud do svého pracovního hnízdečka každé ráno vcházíte s úsměvem a s myšlenkou „Chtěl bych být svým vlastním zákazníkem“, je to tak správně.