Snad každý majitel eshopu by si přál, aby jejich e-shop byl tím nejkrásnějším. Krása je ale velice subjektivní a to co se líbí vám, se nutně nemusí líbit vašim zákazníkům. U tvorby e-shopu se zaměřte spíše než na krásu na použitelnost a především na funkčnost.
Přehlednost a funkčnost
Podstatou e-shopu je umožnit zákazníkovi příjemný nákup zboží bez jakýchkoliv překážek. Pamatujte, že nákupům v kamenné prodejně jsou zákazníci ochotni věnovat mnohem více času než na internetu, kde stačí jen pár kliknutí a za pár vteřin už mohou být u konkurence.
E-shop proto musí být přehledný a zcela srozumitelný. Ještě než se pustíte do grafického návrhu byste se měli zaměřit na návrh informační architektury webu. Na tu je potřeba pamatovat hned při vytvoření web stránky. Snažte přemýšlet jako zákazník. Promyslete si, jaké kategorie a podkategorie zboží budete mít, jak by měly vypadat detaily produktů, zda chcete chat, nákupní poradnu, blog, kam umístíte povinné informace apod.
Tip: Konzultujte návrh webu nejen s odborníkem, ale i se svým okolím. Udělejte si průzkum. Co by se jim líbilo, jak nakupují online oni, jaké e-shopy se jim líbí apod.
V jednoduchosti je síla
Pozor na překombinovanost, všechno, co není bezpodmínečně nutné, dejte pryč. Jednoduché udržte i formuláře. U těch vyžadujte jen ty položky, které nutně potřebujete.
Tlačí vás čas?
Pokud neoplýváte kreativitou nebo zkrátka nemáte čas na to vymyslet celý e-shop takzvaně od píky, je zde možnost pronájemu e-shopu. Vlastní můžete mít za pár minut a prakticky bez starostí. Pronájem eshopu může být řešením i pro ty, které tlačí čas a svůj e-shop chtějí spustit co nejdříve.
Neutrácejte více než je nutné
Od e-shopu samozřejmě očekáváme, aby vydělával a nikoli, aby nás hned na počátku zruinoval, zejména, když ještě nevíme, zda se nám vůbec bude dařit. Na začátku je samozřejmě nutná počáteční investice, ale ta nemusí být nijak vysoká. Nabízí se totiž možnost, nejprve si e-shop pronajmout a teprve po čase si zřídit vlastní. Cena eshopu od Atomer prokazuje, že e-shop nemusí přijít příliš draho a vy se směle můžete pustit do podnikání.