Benefity jsou pro budoucí zaměstnance důležitým faktorem při jeho rozhodování mezi pracovními nabídkami.

Ještě v nedávné době bylo využívání firemních benefitů doménou nadnárodních společností. To je ale již pasé, průzkumy ukazují, že volnočasové benefity nabízí svým zaměstnancům skoro 30 % firem s méně než 50 zaměstnanci a toto číslo má tendenci stoupat.

Škála firemních benefitů je široká

Zdaleka to není jen týden dovolené navíc a papírové stravenky. Stále častější jsou i firemní automobily a především volnočasové benefity.

Jazykový kurz, nákup v lékárně, vstupenka do posilovny, ovoce na pracovišti…

Do popředí se ale kromě těchto benefitů pomalu dostávají také méně tradiční benefity. Firmy se stále více odklání od přímých finančních benefitů k nefinančním a zaměřují se spíše na efektivitu, účelnost a daňové zvýhodnění.

Sick days, podpora tatínků či cafeterie

Velmi oblíbeným benefitem se stávají různé formy flexibilního zaměstnávání a poskytování dnů volna navíc. Kromě již zmíněného týdne dovolené navíc se objevují tzv. sick days, které se nepočítají do dovolené, či případně další dny volna navíc, sloužící na zařízení osobních věcí (úřadu, lékaře apod.)

Na vzestupu jsou benefity v podobě péče o zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené. Zaměstnancům umožňují snadnější návrat do zaměstnání v podobě částečných úvazků pro matky, firemních školek. Některé společnosti začínají nabízet zkrácenou pracovní dobu novopečeným tatínkům apod.

Čím dál oblíbenější se stávají také cafeterie, kdy si každý zaměstnanec může vybrat benefity dle svého. Zaměstnanec tak může zkombinovat některé z benefitů, jako penzijní pojištění, fitness, slevy na výrobky a služby u partnerů, jazykové kurzy, možnost výběru vybavenějšího typu pracovního mobilu, firemního auta nebo zdravotní péče.

Martina M.