Přáli byste si efektivně pracovat a vést účetnictví firmy i ze své chaty nebo pláže, aniž byste měli strach ze ztráty dat?

Papírové evidenci, plným šanonům s přijatými a vydanými fakturami a docházení vaší účetní do kanceláře odzvonilo. Přečtete si 3 důvody, proč převést účetnictví do cloudu a jak to udělat.

Doba digitálního účetnictví

Díky proběhlé pandemii v minulých letech došlo k urychlení digitalizace. Čím dál tím víc firem začíná v důsledku technologického vývoje pro svůj byznys využívat cloudových služeb jako efektivního a bezpečného řešení. Účetnictví v cloudu vám může usnadnit práci, a dokonce ušetřit náklady. Pokud patříte ke staré škole a rádi máte vše přehledně v rukou, možná ještě tápete, v čem a proč je cloudové účetnictví dobré.

Jak funguje účetnictví v cloudu

Pokud chcete vést své účetnictví online, můžete si předplatit a pronajmout fyzický server s online účetním systémem u hostingové společnosti. Oproti interní on-premise infrastruktuře se nemusíte starat o údržbu, aktualizace a zabezpečení serveru. Výhodou je, že do cloudu se můžete připojit skrze webový prohlížeč odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení, stačí jen mít připojení k internetu.

Je digitální účetnictví pro každého?

Účetnictví v cloudu ocení hlavně firmy, které mají více poboček, protože přístup k aktuálním datům mají všichni zaměstnanci. Existují však společnosti, pro které je interní serverovna lepším řešením. Jedná se o firmy, které z důvodu citlivosti dat využívají zabezpečené privátní sítě nebo šifrované kanály. V tomto případě lze cloudový účetní program provozovat na vlastním serveru, ale budete potřebovat IT specialistu, který se o server bude starat.

Firmy, které chtějí mít komplexní řešení, a povaha dat jim dovoluje externí řešení, můžou s vedením účetnictví online využít následujících výhod:

1. Pracujete odkudkoliv

Cloudové účetnictví umožňuje pohodlně pracovat vzdáleně, aniž byste museli docházet do kanceláře. To samé platí i pro vaši účetní, která může fungovat 100% externě. Do cloudového prostředí se přihlásíte pomocí zabezpečené šifrované komunikace vždy, kdy budete potřebovat mít přístup k datům, ať už sedíte na kávě, nebo jste zrovna na dovolené.

2. Ušetříte náklady

Díky vedení účetnictví v cloudu ušetříte náklady na údržbu a provoz vlastního serveru. Nemusíte se starat o upgrade hardwaru, aktualizaci softwaru nebo řešit nefunkční a rozbitý server. Hostingové společnosti, která nabízí cloudové řešení, platíte na bázi měsíčních poplatků dle daného tarifu. Výdaje se tak rozloží v čase, a ještě získáte IT podporu 24/7. Odpadnou vám i náklady na vlastní IT specialisty. S účetnictvím v cloudu můžete ušetřit až 78 % nákladů na provoz vlastních IT systémů.

3. Máte data v bezpečí

Nemusíte se bát o ztrátu dat, přestože je posíláte s cloudovým účetnictvím „pryč“. Naopak. Poskytovatelé cloudu dosahují vyšších standardů a mají svá datová centra lépe zabezpečená proti kyberútokům než mnohé on-premise servery. Pro hackery je tak mnohem obtížnější nabourat se do cloudu než na on-premise server.

Vyberte si svůj účetní systém

Na trhu se nabízí mnoho online účetních systémů. Pro správnou volbu a efektivní převedení vašeho ekonomického systému do cloudu je důležité si u poskytovatele zjistit:

  • jestli nabízí vzdálený přístup k datům,
  • jestli nabízí technickou podporu a v jakém rozsahu,
  • s jakými hostingovými společnostmi spolupracuje,
  • na kolik vás cloudové řešení přijde.

Jednou z variant může být i AlgoCloud, který provozuje téměř 30 účetních a ekonomických systémů včetně Pohody, Money S3 a SAP. Díky AlgoCloudu můžete mít až o 40 % více odbavených faktur jen díky optimalizaci výkonu.

 

Zdroj obrázku: Shutterstock