Oceňují jeho ryze maskulinní character. Nemohou si vynachválit ten nadhled nad tím, co se děje v silničním provozu a také to, že auto v náročnějším terénu nezklame. Land Rover Freelander 2 jsme otestovaly v té nejekonomičtější verzi, jednalo se o pohon na přední kola. Zde je hodnocení naší ženské redakce magazínu Žena v autě.

Díváme se

Vzhled Land Roveru Freelender 2 nezapře offroadovou duši. Ideálním řešením při zdolávání terénu je příplatková červená bordó barva Rimini Red Micatallic, která mnoho bláta přirozeně skryje.

Tento model prošel faceliftem. Oproti staršímu modelu můžeme najít změny v exteriéru především při pohledu zpředu. Inovovaná je přední maska, která je velmi pěkně strukturovaná a světla. Omlazením prošel take přední nárazník, kde se nacházejí mlhovky. Masivní kliky dvěří, které nejsou v barvě karoserie ale z kvalitního plastu, krásně padnou do ruky.

Sedíme

Ten výhled a to posezení! Prostorná a pohodlná sedadla navazují dojem, jakoby člověk seděl v křesle a díval se na film, kde zrovna herci jedou krajinou. Palubní deska je velmi čitelná a ovládání jednoduché. Ve středovém panelu se nacházejí ovladače audiosystému, navigace, cirkulace vzduchu, klimatizace. Velmi povedený je spořič obrazovky v podobě analogových hodin.

Tak jak už to bývá, na multifunkčním volantu s ovládáním audiosystému a telefonu je integrovaný i klakson. Jeho provedení je velmi elegantní. Stačí se dotknout podélného stříbrného tlačítko a můžete si v městském provozu houkat ostošest. .-)

Béžová barva potahů a koberečků celý interiér prosvětluje, v terénu či při výletě do přírody může být zvolená barva interiéru spíše na škodu. Stejně tak jako příplatkové dřevěné obložení, které se nám moc nelíbilo. Osobně jsem postrádala středovou loketní opěrku. Ta mi při té pohodlné jízdě chyběla.

Freelander nabízí řadu odkládacích míst, přihrádek na pití ve dveřích v místě mezi řidičem a spolujezdce. Zavazadlový prostor nabízí objem 755l, po sklopení 1670 l.

Jedeme

Testovaný model Freelander 2 s dieselovým motorem o objemu 2,2 litru s výkonem 110 kW a je poháněn tím nejhospodárnějším motorem, který Land Rover nabízí. Proč úsporné? Model Freelander 2 s označením eD4 je totiž dodáván pouze ve verzi s pohonem na přední nápravu. Ač se to nezdá tento model je překvapivě (pouze) dvoukolka. Navíc je model automaticky vybaven systémem start/stop, který napomáhá hospodárnosti z dlouhodobějšího hlediska.

Kombinovaná spotřeba při svižné jízdě dosahovala 8 litrů na 100 kilometrů.

Šestistupňová manuální převodovka velmi dobře řadí v převodových stupních.Vedle komfortnosti a pohodlné jízdy, výtečně hodnotím u Freelanderu 2 také velmi slušný rejt. S Freelandeerem 2 se dá otočit velmi rychle, dokonce bych řekla, že nejlépe z celé řady vozů patřících do této kategorie.

Hodnotíme

Stabilita vozu při jízdě, skvělý výhled a prostornost jsou vlastnosti, pro které stojí za to Freelander chválit. Ideální řešení pro ty, kteří vlastně nepotřebují čtyřkolku, ačkoliv hledají ryzí offroadový vzhled městského SUV.

Základní verze testovaného modelu startuje na 653 010 Kč, testovaný model s příplatkem za navigaci, vyhřívaná okna a sedadla, dřevěný dekor palubní desky a metalickou barvu stojí 821 738 Kč.

Zdroj: Žena v autě.cz