ale je běžné, že do školy chodí lidé dospělí, kteří v dobách minulých školu obcházeli obloukem.
Dokonce také lidé úspěšní, včetně žen ve vysokých pozicích, často začínají studovat další školu.
Každý z těchto lidí začíná studovat z jiného důvodu a právě poznání skutečných osobních motivací je pro úspěšný start, ale také průběh a dokončení vzdělání, tím nejdůležitějším.
Velice zjednodušeně se dá říci, že osobní motivace lze rozdělit na dva základní druhy.
Motivace typu: „studuji, abych si zvýšila plat či se blýskla před manželem“ můžeme považovat za motivace vnější, které většinou bývají velice silným impulsem pro rozhodnutí studovat, ale nemají dlouhé trvání, a tudíž neudržují dotyčného jedince u studia příliš dlouho.
Existují ale také motivace vnitřní, které jsou pro úspěšné studium mnohem výhodnější, mají delší trvání a predikují větší úspěšnost při studiu. Vnitřní motivací je např. potřeba vzdělávat se a zvyšovat si kvalifikaci pro to, aby dotyčný mohl lépe dosahovat cílů, které si v životě stanovil.
Důležité tedy je vědět, proč studujeme a čeho chceme studiem dosáhnout.
Autor: Mgr. Gabriela Dymešová, Trustframe.cz