něco to znamená.
Na jedné straně vysokou odpovědnost výrobce za udržení očekávaného standardu, na druhé straně respekt a uznání, na které se vždy snese o něco více lesku a třpytu při dosažení pěkného výsledku, než je tomu v jiných případech. Takový pěkný příběh je i příběh Jaguaru XF s obsahem 2,2 l, který jsme měly v redakci k dispozici v uplynulých dnech.
Původně britská značka Jaguar je proslulým výrobcem především luxusních aut. Od té doby už je nejen britská, ale i mezinárodní, což je případ nejen její. Globalizace zkrátka zasahuje nejen své původní cíle, ale vrací se jako bumerang do míst, odkud vzešla. A nemusí to být vůbec ke škodě věci!
Jaguar XF se podle zaručených zpráv zrodil z potřeby potěšit akcionáře i potenciální zákazníky především z řad firem, které nakupují tento typ vozů pro své manažery. U nás jich patrně nebude moc, nejsme klíčový trh jako USA nebo Velká Británie, o to víc se ovšem bude vyjímat mezi všemi vozy AUDI, které jako uniforma zaplnily tuto část trhu v našich krajích. Kdo přijede na jednání v Jaguaru XF, bude se už na první pohled lišit.
Díváme se
Nový Jaguar XF vzal možná odvahu z předcházejícího úspěšného faceliftu většího bratříčka – Jaguaru XJ. A výsledek kreativních inovací se povedl snad ještě víc. Nová je maska chladiče, nárazník, světlomety s LED diodami, blatníky a také hliníková kapota. Celkový dojem z vnějšího pohledu: kombinace sedanu a kupé, která se mimořádně zdařila.
Nasedáme
Jediné negativum jako daň výše popsané kombinaci je menší prostor na zadních sedadlech. Skosená střecha způsobí postavám pasažérů kolem 190 cm pravděpodobně problém. Všechno ostatní uvnitř si zaslouží pochvalu: luxus, elegance, aplikace ušlechtilých materiálů a dokonalé zpracování jsou klady, které nenechají nikoho na pochybách o tom, co to je nejlepší britská tradice.
A jsou tu i technické vychytávky: automatické přepínání potkávacích světel za dálková patří k tomu nejlepšímu, automatické otevírání ventilace, ovládání světel interiéru pouze dotykem nebo vysouvací ovladač automatické převodovky jsou třešničkami na dortu pro všechny labužníky a k tomu navigace v českém jazyce, no uznejte, to je překvapení. (V některých jiných novinářských vozech jsme se už setkali i s opravdovými raritami – funkce navigace sice začínala na Ukrajině a v Albánii, zato Německo se na ní nevyskytovalo.)
Jedeme
O tom, že do Jaguaru XF montují dieselový čtyřválec s obsahem 2,2 l se hodně rozepisuje většina novinářských odborníků – mužů. Někteří neskrývají lítost nad trendem, který jako by vnášel nepřijatelné ústupky do zavedených pravidel a jen neochotně připouštějí, že to je prostě odpověď na požadavky trhu. Kromě spotřeby, která je vyšší než ta, již udává výrobce (může za to osmistupňová automatická převodovka) my pějeme na motor tohoto nádherného vozu chválu.
Snad s ohledem na úpravidla silničního prvovozu jsme ohledně poptávky po výkonu skromnější a tolerantnější, alespoň v naší redakci. Jaguar XF je dostatečně svižný pro každého, kdo se na dálnici D1 nepotřebuje prezentovat jako kamikadze. Spolehlivě zvládá také nástrahy zcela nebritských asfaltek českého venkova. Je to auto, na které se můžete vždy spolehnout, a to při zachování veškerého komfortu, který vám slibuje dříve, než se rozjedete. V tuzemsku exotická a přitom kultovní značka vám dodá zcela individuální pocit, který v jiném autě prostě nemůžete zažít.
A na závěr ještě standardní specifikace vozu:
- Osmirychlostní automatická převodovka se systémem Jaguar Sequential Shift™ a voličem JaguarDrive Selector™ u modelů se vznětovým motorem (kromě 3.0 l V6 bez částicového filtru).
- Šestirychlostní automatická převodovka se systémem Jaguar Sequential Shift™ a voličem JaguarDrive Selector™ u modelů se zážehovým motorem a se vznětovým motorem 3.0 l V6 Diesel bez částicového filtru
- Zvukový systém Jaguar 400 W
- Sedadla se semišovým potahem Suedecloth se čtyřsměrným elektrickým nastavením
- Horní část přístrojové desky potažená kůží Bond Grain
- Dvojfunkční xenonová přední světla HID s ostřikovači a LED světly
pro denní svícení
- 7″ barevný dotykový displej
- Fosforově modré osvětlení a náladové osvětlení interiéru (kromě předních dveří)
- Inteligentní systém Stop/Start (pouze modely se vznětovým motorem 2.2 l AJ-i4D Diesel)
- Jaguar Smart Key SystemTM s bezklíčovým startováním Keyless Start
- Rozhraní Front Media
- 17″ litá kola Libra
Základní cena Jaguaru XF je 1 089 720 Kč.
Zdroj: www.zenavaute.cz
Více například na: http://www.jaguar.com/cz/cs/xf/models_features/models/xf