okolo výlohy svého oblíbeného obchodu a z výlohy se na vás směje sleva až 60 procent!

Právě sleva je to, co nerozhodné zákazníky přesvědčí ke vstupu a ke koupi.

O tom že Češi na slevy slyší, odpovídá počet slevových portálů, které dodnes zprostředkovávají většinu internetových nákupů u nás. Na obrovské slevy však kromě nich nesázejí jen kamenné obchody, ale i e-shopy.

Ovšem to, že si prodejci mohou dovolit snížit ceny není jen tak. Je totiž spočítáno, že snížení ceny o pouhé jedno procento, znamená nižší zisk o přibližně sedm procent. Je tedy více než jasné, že sleva není zadarmo a ne všichni si ji mohou dovolit. Sleva není pro obchodníky žádnou zárukou toho, že se zákazník příště vrátí, byť byl se službami nadmíru spokojený. Například hoteliéři nabízející výhodné slevy na víkendové pobyty si mohou být téměř jistí, že takového zákazníka u nich vidí naposledy.

Sleva tedy nepřiláká stálého zákazníka, a tak musí být vykoupena vyšší prodejností. Nabídnutí slevy je tedy vhodné obzvláště pro ty, kteří mají dostatek potencionálních zákazníků. To je přesně ten důvod, proč se slevou setkáváme především u velkých řetězců.

Slevové portály poskytují v určitý den hned několik slev. Zákazník nikdy předem neví, jaká sleva bude na pořadu kde, a tak nejčastějšími návštěvníky takových portálů bývají lidé mající potřebu potěšit se nebo sehnat dárek. V těchto případech je pro mnohé pobídnutím ke koupi kromě samotné slevy její časové omezení. Vždyť která žena by riskovala propásnutí koupě luxusně vypadající kabelky za neuvěřitelnou cenu, když taková cena bude trvat už jen pouhé dvě hodiny?

Nejvýhodnější dobou na poskytování slev je logicky doba předvánoční a před dalšími svátky (sv. Valentýn, 1. máj apod.). Právě v těchto obdobích prochází obchody, e-shopy a slevové portály zoufalí zákazníci a je jen na obchodnících, aby je přilákali. Kdo by v těchto dnech odolal například výhodnému nákupu značkových hodinek DKNY pro svou drahou polovičku?

Nastavení ceny je velmi složité a vždy záleží na možnostech prodávajícího. Ti nejlepší dokážou prodat i průměrnou věc za mnohem více, než konkurence. Za všechny příklady lze uvést Apple. Jeho iPhone je bez diskuze revoluční, ale konkurence ho dnes snadno dorovná. I přesto je jejich produkt mnohonásobně dražší a téměř stále vyprodán. Tak si z něj vezměte příklad.

rdc