V Česku oblíbená Honda CR-V vylepšila svůj vzhled, zúsporněla motor. Čtvrtá generace tohoto modelu má nyní přepracovaný modernější exteriér. Bylo na čase také změnit look interiéru. Doposud Honda CR-V naprosto naplňovala očekávání segmentu SUV. Nyní je v mnoha ohledech je i překonává.

Díváme se

Honda CR-V má nyní atraktivnější a zajímavější vzhled. Patrné je to především při pohledu z boku v zadní lince oken, která dynamicky míří vzhůru. Pryč je kulaťoučký profil, ten je nyní efektně rozrušen na zádi. Zadní světlomety obklopují boky. Model je nyní víceaerodynamický, a to díky skosenějšímu čelnímu oknu. Světlá výška u modelu s testovaným dieselovým motorem ještě klesla a měří 16,5 cm. Rozměrově se jinak nová generace od té staré nijak neliší.

Nasedáme

Po usednutí a seznámením se s novým interiérem mě až překvapila jeho přehlednost. U značky Honda tomu vždycky tak nebývalo. Ovládání je skutečně jednoduché a člověk se ihned zorientuje. Nechybí jednoduché startován bez klíče Start/Stop. Testovaný model s nejvyšší možnou výbavou Executive měl i s příplatkovou navigací s jednoduchou grafikou a video vstupem (+ 50 000Kč).Našla jsem také jeden ryze „ženský“ prvek, a to je možnost personalizace. Uprostřed horní části palubní desky dominuje displej s možností uložení požadované fotografie (my na displeji měli model CR-V a logo našeho magazínu). Prostor pro posádku oproti dřívější generaci narostl. Honda CR-V nabízí pohodlí jak na šířku tak na výšku pro cestující v prvé i druhé řadě sedadel. Bez příplatku Honda CR-V disponujeme rovnou třemi úchyty ISOFIX v druhé řadě sedadel. Manipulace s autosedačkami díky do široka se otevírajícím dveřím je uživatelsky velmi příjemná. Zavazadlový prostor v tomto segmentu SUV patří k těm velkorysejším a nabízí589 litrů objemu. Nakládání je velmi pohodlné, Honda CR-V má totiž nižší nakládací hranu než tomu bylo u předchozí generace. Páčky po stranách kufru elegantně rychle složí zadní sedadla a rázem je dosaženo rovné plochy a 1669 litrů objemu. V testované nejvyšší výbavě se navíc nabízí elektrické zavírání pátých dveří, což je velmi chic a člověk se tak nezamaže…

Jedeme

Nejenom díky prostornému a pohodlnému interiéru je cestování v Hondě CR-V velmi komfortní. Přispívá tomu právě kultivovaný  a hlavně krásně tichý motor. Testovaný dieselový motor 2.2 i-DTECse pětistupňovou automatickou převodovkou jel skutečně příkladně. Dokonce i v terénu čtyřkolka prokázala, že zvládne horší terénní podmínky. Limituje jí jen nízká světlá výška. jak už bylo řečeno motory prošly inovací a ekonomičtější. Navíc jsem v Hondě našla tlačítko Econ nalevo pod volantem. Tento systém optimalizuje spotřebu a ovlivňuje choda díky asistentovi ekologické jízdy pomáhá v klidné a plynulé jízdě. Systém Econ o sobě dává vědět podsvícenímpřístrojového štítu. Zelená = ekologicky šetrná jízda. Při klidnějším stylu jízdy dosahuje kombinovaná spotřeba okolo 9 litrů. Za příplatek je možné doplnit výbavupokročilými řídícími asistenty v podobě šikovného systému pro udržování v jízdním pruhu, systému pro zmírnění následků nehody  včetně adaptivního tempomatu (+75 000Kč).

Hodnotíme

Kromě dokonalé tiché jízdy, kterou jsem ocenila na dlouhé trase. Musím pochválit pohodlí, které CR-V nabízí. Spotřeba oproti minulé generaci také klesla a ekonomickému stylu jízdy napomáhá systém Econ. Prostornost pro posádku, ale i v zavazadlovém prostoru a hlavně možnost upoutat rovnou 3 dětské autosedačky do druhé řady sedadel může být pro řadu rodin jistě pádným argumentem.Honda CR-V startuje jako benzínová dvoukolka na 544 tisících. Testovaná Honda CR-V s pohonem všech 4 kol startuje s manuální převodovkou na 689 000 Kč. Testovaný model v nejvyšší výbavě Executive se vyšplhá na 929 000 Kč bez příplatků.

Zenavaute.cz