spojeným s finanční problematikou, se projekt věnovaný médiím snaží upozornit naopak na některé nešvary spojené s médii.
Hlavní myšlenkou je především, aby se každý mohl naučit orientovat se ve světě médií a rozpoznat manipulaci, která je dnes často umně skrytá v různých, nejen reklamních sděleních. Do projektu se zdarma může zapojit naprosto každý, koho uvedená problematika zajímá.
Součástí projektu jsou zajímavé workshopy, které se konaly v jednotlivých krajských městech. Zájemci tak měli možnost navštívit vzdělávací školení s odborníky na dané oblasti a pohovořit si třeba o tématech jako – Jak rozumět zpravodajství a reklamě, Co s námi dělají média, Od knihtisku k reklamě (Dějiny médií), nebo Umět číst mezi řádky.
Workshopy jsou určené jak pro nadšence, tak lidi, kteří s médii komunikují v rámci práce, pro ty jsou určeny například přednášky – Jak komunikovat s médii úspěšně a Cesta do médií pro sektor veřejné služby a NNO. První z těchto dvou jmenovaných se konala 23.05. 2013 v Hradci Králové, a druhou bylo možné navštívit 22.05. 2013 v Českých Budějovicích. Obě zaznamenaly velký ohlas, a tak budou další brzy následovat.
Ty co mrzí, že neměli, nebo nemají možnost některé z workshopů navštívit, si to mohou vynahradit e-learningem, kde po absolvování několika online kurzů mohou získat hodnotný certifikát, který potěší studenty vysokých škol hned dvakrát, protože má v rámci celoživotního vzdělávání hodnotu tří kreditů.
Oficiálně projekt poběží až do konce října, ale i po ukončení projektu na portále – www.mediapodlupou.cz, budeme moci nalézt zajímavé informace k tématu.
Žaneta Pixová