Dynamický look populárního kombíku společně s živým a přesto ekonomickým motorem má rozhodně na to splnit potřeby náročných manažerek ale i pečujících maminek s dětmi.
Díváme se
Nová Mazda 6 v kombíkové verzi Wagon působí jako pořádný dlouhán. Měří téměř 4,9 metru, což slibuje spoustu prostoru pro posádku i její náklad. Tvar střešní antény připomíná žraločí ploutev. A to není jediná inspirace ze zvířecí říše. Vzhled přídě navazuje na koncepci, kterou známe už dříve testovaného „esúvéčka“ z modelu CX-5. Dramatická přední maska se podobná dravému zvířeti. Linie přídě dynamizují v tomto stupni výbavy standardně bixenonové světlomety. Celkový look karoserie se společně se 17 palcovými koly je velmi atraktivní. Mazda 6 má nad míru dynamický sportovní vzhled.
Ačkoliv by se při pohledu na dynamické křivky karoserie mohlo zdát, že sloupky jsou hodně skosené a z auta tedy bude špatný výhled. Opak je pravdou. Po celou dobu jízd a speciálně při čekání na zelenou se mi z Mazdy 6 sledoval provoz velmi dobře.
Tmavý interiér a kvalitní dílenské zpracování palubní desky v kombinaci s měkčenými plasty na mě na první pohled zapůsobilo. Látkové sedačky jak vpředu tak vzadu nabízí v nové Mazdě 6 opravdové pohodlí na dlouhé cesty včetně prostornosti a jsou příjemně měkké.
Multifunkční volant maximálně dovoluje věnovat se řízení. Na levé straně volantu se ovládá rádio a palubní počítač a vpravo tempomat, který je v testované výbavě Attraction standardně.
Uprostřed palubní desky byl příplatkový navigační systém GPS s technologií TomTom (12 500 Kč) ovladatelný buď přímo dotykovým displejem nebo joystickem ve středovém tunelu vedle otvoru na pití a řazení automatické převodovky.
Praktický zavazadlový prostor jistě potěší všechny maminky. Prostorný je kufr jak do šířky tak hloubky. Kočárek bez krkolomného skládání nebo 4 golfové bagy se do kufru vejdou s přehledem. Po stranách má navíc šikovné odkládací vaničky, dohromady nabízí 522 litrů objemu. Stejně tak jako v modelu CX-5 není do zavazadlového prostoru vidět díky plachetce upevněné přímo na okně zadních dveří, která se dá v případě potřeby snadno odepnout.
Po snadném složení druhé řady sedadel páčkami v kufru dosahuje zavazadlový prostor 1 648 litrů objemu.
Jedeme
K testování jsem měla k dispozici naftovou verzi Mazdy 6 s šestistupňovou převodovkou s obsahem 2,2 litru a výkonem 150 koní. Nová Mazda 6 mi nabídla vskutku komfortní jízdu a živý projev motoru. Řízení s mě moc bavilo. Nová Mazda 6 má sportovního ducha a přitom dokáže uvézt celou rodinu i s pořádně naloženým kufrem.
Jak bylo řečeno, nová Mazda 6 disponuje úspornějším dieselovým motorem Skyactive, u kterého výrobce deklaruje kombinovanou spotřebu kolem 5 litrů. Nová Mazda je více úsporná, je lehčí než její předchůdkyně a má také i-stop systém vypínající motor po zastavení například na křižovatkách. S opravdu svižnou nohou na plynu a rychlostech kolem 140 kilometrů v hodině jsem osobně dosáhla hodnoty kombinované spotřeby maximálně 6,7 litru.
V testované výbavě Attraction jsem našla pár chytrých asistentů, které jsou v tomto stupni výbavy automaticky. Jedná se například o systém hlídání mrtvého úhlu, na který upozorňuje kontrolka ve vnějších zpětných zrcátkách nebo systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Jejich velkou výhodou u Mazdy 6 je, že se dají ručně zapnout či vypnout tlačítky nalevo pod volantem.
S Mazdou 6 se i bezproblémově parkuje, má velmi dobrý rejd. Navíc je tomto stupni výbavy standardem přední a zadní parkovací asistent.
Hodnotíme
Velmi komfortní jízdní vlastnosti, ekonomičnost provozu, povedený design v poměru k ceně dělají z nové Mazdy 6 velmi zajímavý model. Osobně si mě nová Mazda 6 získala svým pohodlím a obrovským a praktickým zavazadlovým prostorem.
Nová Mazda 6 startuje v nejnižší verzi výbavy Emotion s benzínovým motorem (2.0 Skyactiv-G, 107 kW) za cenu 539 900 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Attraction je 759 900 Kč.
Zdroj: http://www.zenavaute.cz/zeny-hodnoti-auta/test-mazda-6-2-2-skyactive-d