popularity na svém neúspěchu.
Herec a producent Jiří Pomeje, u kterého se v poslední době v klidu lze domnívat, že nebýt jeho absolutní neschopnosti a následného osobního bankrotu na poli podnikání, už by po něm neštěkl ani pes, kapitán lodi Concordia Francesco Schettino, o němž až do osudného manévru slyšeli snad pouze nejbližší přátelé a také obří parník Titanic.
U něj ovšem, na rozdíl od předchozích dvou, lze zaznamenat dobrý základ. Titanic byl před svým potopením největším osobním parníkem světa. Svůj největší díl popularity, která se udržuje až dodnes, si ovšem získal svojí cestou na dno.
Titanic ztroskotal již během své první plavby 14. dubna 1912, když se srazil s ledovcem.
Zahynulo kolem 1 500 cestujících a členů posádky. Jeho zkáze se dostalo široké publicity pro velký počet obětí, mezi nimiž bylo mnoho bohatých a známých osobností, kvůli legendám, které vznikly kolem příčiny a průběhu potopení, a v neposlední řadě po objevení zachovalého vraku lodi v hlubináchAtlantiku.
Na poutavý příběh navázalo hned několik filmových tvůrců a aktuálně také několik cestovních společností, které se rozhodly, že využijí blížícího se stého výročí od potopení Titanicu a uspořádají tematické plavby.
Z New Yorku v úterý vyrazila na místo havárie slavného parníku výletní loď Journey. Na její palubě byla řada cestujících oblečena v dobových kostýmech. V programu této plavby je bohoslužba za oběti z Titanicu, přednášky a slavnostní večeře s nejrůznějším tematickým zaměřením. Lístky na Journey se ještě před pár týdny prodávaly za 120 000 korun, před vyplutím jejich cena klesla na třetinu.
Další lodí umožňující uctít oběti nejznámějšího lodního neštěstí je parník Balmoral, který vyplul v neděli v britském Southamptonu, v pondělí přesně jako v roce 1912 nalodil poslední cestující v přístavním městečku Cobh a následně vyrazil na místo potopení Titanicu. Ani tady nebyl palubní lístek vůbec levnou záležitostí.
Vstupenka na necelé dva týdny dlouho plavbu vyšla na 180 tisíc korun, přesto se zaregistrovali 1309 pasažérů, což je stejný počet jako kdysi na Titaniku. Mohlo by to být znamení, že další úspěšná katastrofa je na obzoru?