vzdělání na postu manažerky, má to složitější než muž.
Pokud chce postupovat ve své kariéře vzhůru, musí si uvědomit základní fakta, i když se jí to nemusí zpočátku moc líbit. Na prvním místě totiž upoutá pozornost svým vzhledem, pak hlasem a teprve potom tím, co říká. Důležité je proto dbát na styl svého oblékání, který bývá součástí firemní kultury.
Pro ženu manažerku je typickým oblečením střízlivý tmavý kostýmek s bílou halenkou nebo tričkem. Ani při běžném jednání se spolupracovníky ve firmě by na sobě neměla mít jenom halenku. Sako je symbolem autority. Důležitý je materiál, měl by být nemačkavý, aby vydržel celodenní nápor a vypadal stále hezky, a kvalita zpracování. Věřte, že obchodní partneři si toho všimnou a vyhodnotí.
Stejně důležité jako kostým je i to, co má manažerka na nohou. V každé situaci by to měly být silonky a boty s uzavřenou špičkou. Základem botníku jsou kvalitní kožené černé lodičky bez ozdob na podpatku 5-8 cm vysokém, které využije pro důležitá obchodní jednání s partnery firmy. Běžný den ve firmě je možné strávit v méně formálním oděvu, který může tvořit jiné sako a jiná sukně. K nim je pak možné si vzít dámské boty jiné barvy než černé i s nějakým zajímavým detailem, rovněž však musí mít uzavřenou špičku a podpatek.
Výběru lodiček do práce by měla manažerka věnovat velkou pozornost a pořádně si je vyzkoušet. Ani vysoká cena a známá značka není zárukou toho, že boty budou pohodlné na celodenní nošení. Jen v létě je možné mít boty s otevřenou patou, špička však musí zůstat uzavřená. Ostatní druhy obuvi je možné využívat na cestu do práce, na sport a relaxaci, aby si nohy odpočinuly. I když jsou dnes moderní kozačky i v létě, do firmy nepatří, stejně jako nízké balerínky nebo otevřené sandály, obojí působí neprofesionálně. Dobrá zpráva je, že lodičky na podpatku způsobují vzpřímenější chůzi a lepší držení těla, prodlužují nohy a jsou více sexy, zkrátka dodají ženě šmrnc a o to přece jde.