znaky země původu Citroën DS 3 vás z toho vyvede. Tohle autíčko je Francouz každým coulem, ať se to komu líbí nebo ne. Upoutá hned na první pohled. Na první pohled ho budete mít buď rádi, nebo mu naopak nikdy nepřijdete na chuť.
Proč? Protože jeho nejpřitažlivější (pro jiného možná nejodpudivější) vlastnosti rozeznáte už z dálky. Citroën DS 3 je auto, které na prvou upoutá především výstředním designem.
Že jde o citroën, poznáme v případě déestrojky bezpečně pouze z boku podle světoznámé dvojité šipky umístěné na středu každého kola. Při pohledu zepředu i zezadu budete luštit umělecké logo ukrývající písmena a číslici DS3 o poznání déle.
K pokoukání toho je na Citroënu DS 3 ovšem ze všech stran mnohem víc. Při každé zastávce jsme s pobavením mohly sledovat hypnotizované výrazy zvědavců, kteří déestrojku okukovali: „plovoucí“ střecha, žraločí ploutev oddělující dvě okna z boku a podtrhující dojem dynamické extravagance, boční mřížky sání s LED diodami…
To všechno přivolává zájem jedněch a neskrývaný výraz otrávenosti u druhých. A to je na Citroënu to nejkrásnější. Je to prostě rošťák a uličník, trochu nezvedené dítě, od kterého jedni utíkají a druzí ho považují za okouzlující.
Do jaké rodiny vlastně patří? Bylo o tom napsáno už pěkných pár řádek. Tak to pro pořádek ještě zopakujeme, aby bylo jasné, že to napadlo i nás: u kolébky ministrovaly hlavně minicooper a Fiat 600, zvlášť na retrostyl fiátka upomene interiér déestrojky doslova na prvou. Dokonce si sáhnete na plast, abyste si ověřily, že to opravdu není z plechu jako na konci padesátých let…
A už jsme uvnitř, o vzpomínce na fiata už byla řeč, takže se můžeme posunout dál: co vadí? Tak třeba páčka tempomatu pod volantem, na kterou není vidět, těžkopádné ovládané navigace, vrzání kloubu opěrky pravého lokte, která je výš, než kam si odložíte ten levý…
Ale dost. Nebudeme přece vytahovat každou prkotinu, když nás tenhle citroën doslova uhranul. A nic na tom nezměnily ani posudky jeho zá vodnických schopností (vesměs mizerné), kritika nedostatečného místa na zadních sedadlech, malého kufru a výkonu řadicí páky. Zůstala snad někomu v ruce? Ne, tak vidíte, není nejmenší důvod se rozčilovat.
Jedeme
Autíčko s označením Citroën DS 3 a výkonem 88 kW není trhač asfaltu, nýbrž veselý gigolík, se kterým se nevozí ani chromá tetička, pytle brambor nebo kyblíky s pelargóniemi. Je to auto mladé a pro mladé, tedy alespoň duchem, který odpouští jiným jejich chyby, neboť dobře ví, že jich má sám dost a dost, a přesto se s tím docela krásně žije a byla by škoda s tím přestat, zvlášť, když v nastávající ropné krizi plukovníka Kaddáfího a jeho spojenců v naftovém byznysu, ceny benzínu opět porostou, zatímco spotřeba déeestrojky zůstane nízká a mírná, pokud my sami nebudeme zlobit.
Jak je patrné, doznáváme, že nás Citroën DS 3, v některých ohledech snad snadno kritizovatelný vůz, okouzlil, takže jsme se rozhodly jeho nedostatky mu prominout a pocítit opravdovou lítost, když po týdnu redakčních jízd opustil naše řady a vyrazil dál do světa s posláním, které mu bylo dáno do vínku: někomu zadrnkat na nervy a jiného potěšit k neuvěření.
Zdroj: www.zenavaute.cz