E 200 je opravdová loď, ve které při sebedelší jízdě nejste ani trochu unavená, nabízí skutečně jízdní komfort. Díky modelu E200 NGT jsme přišly na chuť sedanům, kufr totiž dokáže pojmout 540 litrů, je skutečně obrovský. O specifičnosti modelu E 200 NGT napovídá samolepka za oknem pátých dveřích s písmeny CNG. Tohle auto dámy jezdí na stlačený zemní plyn.
Díváme se
Bezpečná a veliká limuzína. Respekt nám v redakci zprvu nahnaly rozměry modelu E 200. Při představě parkování v městském provozu nás jímala až hrůza. Počáteční rozpaky nad velikostí 4,9 metrů dlouhého modelu E200 byly po chvilce pryč.
Azurová metalíza efektně zdůrazňuje klíčové linie modelu E200. Design je strohý s nádechem luxusu. O specifičnosti modelu E 200 NGT napovídá samolepka za oknem pátých dveřích s písmeny CNG. Tohle auto dámy jezdí na stlačený zemní plyn.
Sedíme
Jako v luxusním obývacím pokoji. Přesně tak jsme se cítily po nasednutí do modelu E200. Sedadla mají kvalitní polstrování. Pětice pasažérů si na komfort a hlavně prostornost lehce zvykne. Co však budou možná postrádat jsou chytré odkládací prostory, které překvapivě v E200 chybí.
Palubní deska prošla povedeným dílenským zpracováním. Jednoduchý interiér je vyšperkován dekorem z hnědého ořechu v rámci výbavy Elegance.
Ovládání jednotlivých tlačítek je intuitivní, spojení s multimediálním systémem a navigací Comand uprostřed palubní desky zajišťuje „chytré kolečko“ vedle převodovky. Potíž jsme měly s automatickým ovladačem sklopení zadních hlavových opěrek. Ve verzi NGT- verzi na stlačený zemní plyn totiž nejdou sklopit zadní opěradla. Tlačítko na sklopení hlavových opěrek tak je v modelu E200 NGT jaksi navíc.
Jedeme
Testovaný model E 200 NGT s automatickou 5stupňovou převodovkou se čtyřválcem o objemu 1,8 litru s přeplňováním kompresorem a 163 koňmi pod kapotou (120kW) jel velmi pohodově. Podvozek je v modelu E 200 velice komfortní a jistý.
Celou dobu hvězda na kapotě E 200 připomínala, že jedeme Mercedesem a respektu k tomuto vozu si byla vědoma i kolemjedoucí auta, která nás překvapivě gentlemansky pouštěla nebo dávala přednost. Mercedes je zkrátka Mercedes.
Výjimečnost tohoto modelu spočívá především v kombinaci jízdy na stlačený plyn a na benzín.
Nádrž na stlačený plyn CNG vystačí na 300 kilometrů a 59 litrů benzínu na 900 kilometrů. Záleží samozřejmě na stylu jízdy. Při plné nádrži stačeného plynu, auto automaticky využívá nejdříve pohonu na CNG, po vypotřebování nádrže na stlačený plyn se přepne na benzín. Přepnout spalovací plyn na benzín jde jednoduše na palubním počítači. S přehledným otáčkoměrem, který sděluje počet kilometrů ujetých na benzín a CNG, jsme byly stále v obraze. Snadno jde navíc zjistit dojezd na oba druhy paliva a jejich průměrnou spotřebu. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 5,4 litru plynu a 7,5 litru benzínu na 100 km.
Hodnotíme
Koupě auta je zvětší části o emocích, v tomto ohledu se nedá E 200 než odolat. Jízda v modelu E 200 v provedení NGT je pohodlná a velmi komfortní. Žádný závoďák to však není. Ve chvíli kdy přijde na řadu rozum, musí se vzít v úvahu především cena, za kterou lze tento model dostat. Základní cena modelu E200 NGT je 1 154 400 Kč. Argumentem je ekologie a spotřeba na stlačený zemní plyn. Na zemní plyn se však dá ujet “jen“ přibližně 300 kilometrů, následně dojde k přepnutí na benzín. Nádrž na zemní plyn je poměrně malá. Navíc síť čerpacích stanic není v České republice nijak rozsáhlá, stanic CNG je dosud 33.
Zdroj: Žena v aute.cz, Carin a Ála