Chtěla byste udělat dobrý dojem, zapůsobit a přesvědčit ostatní o vaší profesionalitě?

Co dělat, abyste zapůsobila? Čemu se vyhnout, abyste nezanechala špatný dojem?

Dochvilnost

Říká se, že přesnost je výsadou králů. A zejména na pracovní schůzce je dochvilnost více než na místě. Pokud víte, že budete mít zpoždění, ohlaste to předem.

Připravenost

Kromě dochvilnosti je samozřejmostí být na schůzku perfektně připravena. Předem si vše nastudujte a připravte poznámky s otázkami a důležitými poznatky.

Neformální seznámení

Je dost pravděpodobné, že se s účastníky schůzky uvidíte ještě před začátkem schůzky. Pokud mezi nimi najdete lidi, které ještě neznáte, je vhodné začít neformální konverzaci. (Ideálně s nejvýše postavenou osobou.) Díky tomu přitáhnete ke své osobnosti pozornost.

Povstaňte

V případě, že se na schůzce budete nejprve seznamovat, až na vás přijde řada postavte se. Je to slušné vůči ostatním účastníkům a nevíc tak jednoznačně zapůsobíte.

Stručně a nahlas

Když budete promlouvat k ostatním, jděte přímo k věci. Mluvte jasně, stručně a hlavně nahlas. Když vás polovina kolegů neuslyší, dobrý dojem určitě nezanecháte.

Telefon nechte v kabelce

Byť má dnes telefon každý a byť jej potřebujete k práci, na schůzku nepatří. Před začátkem vypněte zvonění a vibrace a telefon nechte v kabelce. Na stole by vám odváděl pozornost a mohl rušit blikáním. V případě, že čekáte naléhavý rozhovor, můžete nechat telefon na stole a čekat na telefonát, ale v takovém případě je dobré o tom informovat účastníky schůzky.

Otázky pokládejte včas

Neznamená to, že byste měla skákat do řeči, ale když máte otázku či poznámku k právě projednávanému bodu, vyřkněte ji. V případě, že byste si nechala všechny dotazy nakonec, můžete se u účastníků zapsat jako ta, co zdržovala.

Sandra Š.