Světová zdravotnická organizace vydala doporučení nesoucí název „plánování zdravých a udržitelných schůzek”. Doporučení má za cíl podpořit zdravější pracovní prostředí.

Schůzky a setkání se totiž často odehrávají v uzavřených budovách s minimálním přístupem čerstvého vzduhu, s minimálním pohybem, to vše je dovršeno nezdravým občerstvením skýtajícím především kofein, cukry a tuky. Jistě si všichni vybavíme kávu a sušenky. Právě na to WHO poukazuje a doporučuje, jak schůzky plánovat, aby byly zdravější a s minimálním negativním dopadem na životní prostředí.

Doporučení není nijak složité a jistě je hravě zvládnete aplikovat i ve vaší firmě.

Zaměřuje se na 4 hlavní prvky zdravého a šetrného životního stylu: zdravá strava, fyzická aktivita, prostředí bez tabáku a udržitelné postupy.

V praxi by to mělo vypadat takto:

  • občerstvení by mělo obsahovat čerstvé ovoce a zeleninu
  • namísto sladkých limonád a džusů je dobré podávat vodu s ovocem a bylinami
  • nabízet menší porce, aby se zabránilo jak přejídání, tak ke snížení ztrát nedojezeného jídla. (lze vyřešit přípravou jednohubek, nakrájením baget na menší kousky apod.)
  • vybírat výrobky s co nejmenším obsahem soli
  • vše podávat na porcelánu a ve skle, které lze následně umýt a není třeba po jednom použití vyhazovat

Důležité je účastníkům poskytnout příležitost proto, aby byli fyzicky aktivní. Někdy postačí delší přestávka, jindy dobré mít k dispozici např. stolní fotbálek či balón. Nejen, že se účastníci pobaví, ale především si psychicky odpočinou a budou mít šanci se opět soustředit.

Prostřednictvím těchto a dalších pozitivních změn světová zdravotnická organizace povzbuzuje všechny k tomu, aby se pro širokou veřejnost zlepšilo pracovní prostředí.

Budete se při organizaci schůzek těchto doporučení držet?

MM