S tím, že se obvykle nepovolují ani drobné odchylky, jako třeba zdvojená písmena či opozice velkých a malých písmen, zvlášť jedná-li se o firmu podnikající ve stejném oboru.
Důležité je dbát též na to, aby název neporušoval jiná již existující autorská práva. Pokud bychom například jako název firmy chtěli použít inspiraci z nějakého uměleckého díla, museli bychom si práva k užití zakoupit, s výjimkou tzv. volných děl, od smrti jejichž autorů už uplynulo více jak 70 let.
Jestli se název neshoduje s již existujícím dílem, můžeme zjistit třeba na stránkách Česko-slovenské filmové databáze (www.csfd.cz), kde podle klíčových slov můžeme nalézt většinu filmových děl. Přes vyhledávač Národní knihovny České republiky (www.nkp.cz) zase snadno prověříme názvy děl knižních.
Název by se neměl shodovat ani s již registrovanými značkami, a měl by pokud možno splňovat i požadavky z hlediska použitelnosti jako loga či ochranné známky. Tyto informace zjistíme z registru vedeného Úřadem na ochranu průmyslového vlastnictví na http://www.upv.cz/cs.html
Praktické je název zvolené firmy též prověřit z hlediska volných domén. Vzhledem k tomu, že prezentace firmy na internetu patří dnes k běžnému standardu, mohlo by pro nás být nepříjemné, kdyby zákazníci po zadání názvu naší firmy www.našefirma.cz, nalezli stránky úplně někoho jiného.
Zda je námi požadovaný název domény ještě volný zjistíme na stránkách www.domena.cz, kde podobně jako když zakládáme emailovou schránku, můžeme vyzkoušet dostupnost požadovaných kombinací.
Název firmy také nesmí být, stejně jako dodatek u fyzických osob, klamavý nebo pohoršující.
Žaneta Pixová