pojmenovat nemůžeme, ať už z právních či dalších důvodů.
Nyní bychom se zaměřili na tipy, jak naopak k vhodnému názvu firmy dojít.
Základem bývá jednoduchost, podobně jako zkratka KISS velí u reklamních sloganů – řekni to krátce a jednoduše, tak i název by měl být stručný, výstižný a hlavně zapamatovatelný. Plus je samozřejmě originalita, i když při náhledu do obchodního rejstříku je patrné, že přijít s něčím novým je mnohdy obtížné.
Při výběru bychom měli brát v potaz i to, že budeme název diktovat do telefonu, takže by měl být snadno vyslovitelný a nejlépe bez záměrných, či ještě hůře náhodných gramatických chyb, na které bychom potom museli každého upozorňovat.
V úvahu bychom měli brát i fungování názvu na zahraničním trhu, nakolik by byl schopný oslovit případné zákazníky či spolupracovníky tam. Zvolíme-li například anglický výraz, pak se obávat nemusíme, při volbě osobitého českého frazému, bychom ale už potíže mít mohli, podobně jako třeba autoři kampaně Evropě to osladíme.
Podceňovat bychom proto neměli žádnou asociaci, například Pojišťovna Straka a.s. by mohla vzbudit rozporuplné pocity. Na druhou stranu u humorně naladěných klientů by mohl mít naopak právě takový název společnosti i úspěch.
Název by měl odpovídat i charakteru podnikání, například Úklidové služby Jupiter působí poněkud nevyrovnaně, zatímco Hodinářství Jupiter k sobě pasuje o poznání lépe. Název může být také popisný, například Komerční banka, případně doplněný o různé rozlišující dodatky, jako AAA Auto.
Žaneta Pixová