jak vaše stávající podnikání oživit? Lámete si hlavu, jaký produkt přivést na světlo světa a vydělat na něm? Často slýcháme větu, že peníze leží na ulici, jen je zvednout. Nelze to sice brát doslovně, ale když se budeme důkladně dívat okolo sebe, zvýšíme šanci, že na něco přijdeme.
Kde se tedy ty nápady skrývají? A kde začít?
Jak je na tom konkurence
Pokud již podnikáte, pak by to chtělo držet se vašeho oboru. Nejjednodušší tedy je porozhlédnout se u konkurence. Dejte si s nimi schůzku, sledujte jejich kroky, jejich aktivity. Určitě z nich vyčtete, kam směřují a třeba vás něco napadne.
Veletrhy a konference
Konkurenci a vývoj ve vašem oboru můžete skvěle sledovat na veletrzích. Na těch bývají představovány nové výrobky a produkty a můžete si zde popovídat s jejich tvůrci. Právě to vám může vnuknout novou myšlenku. Nepodceňujte ani konference. Účastněte se pravidelných setkání a buďte pozorní, kdo ví, co užitečného zaslechnete.
Zajděte do obchodu
Každý chodí nakupovat. Pozorujte v obchodech chování lidí. Sledujte, co dělají, poslouchejte, co říkají, vžijte se do různých sociálních skupin a vciťte se do jejich situace, nechybí jim něco? Zeptejte se prodavačů, ti si rádi se zákazníky popovídají a rádi vám nezjištně sdělí své poznatky.
Hledejte na internetu
V obchodech vás nic nenapadlo? Využijte internetové doby. Lidé sdílejí své pocity na sociálních sítích, diskutují v diskuzních fórech. Přidejte se k nim. Jedině tak můžete zjistit, jak se trh vyvíjí, kam směřuje a co v něm chybí.
Sandra Špačková