letos udílely značky kvality pro zaměstnavatele podporující své zaměstnance- otce. Byly uděleny značky kvality 17 zaměstnavatelům ze soukromého, neziskového i státního sektoru.
Mezi nositeli jsou zástupci malých českých firem, škol i nadnárodních korporací. Množství nositelů značky je důkazem toho, že podpora otcovství u zaměstnavatelů stále narůstá.
Kdo konkrétně značku získal?
APERIO – Společnost pro zdravé rodičovství
A-WebSys, spol. s r.o.
eBRÁNA s.r.o.
GE Money Bank, a.s.
Home Credit a.s.
Kamenictví a kamnářství Kubala
Václav Netík – stavební klempířství Dobruška
Klempířství, pokrývačství Petr Kadlec
Magic Seven, s.r.o.
obec Otice
Raiffeisenbank a.s.
SAPELI, a.s.
SYMBIO Digital, s.r.o.
Táta na mateřské.cz
Valdek, o.p.s.
Základní a mateřská škola Krupka
Základní a mateřská škola Třebenice
Jak ocenění zisk značky komentují?
ZŠ Krupka, Mgr. Tomáš Liška, ředitel školy: „Velmi si cením udělení značky Tátové vítáni a hrdě se k ní vždy budeme hlásit“
Raiffeisen bank, a.s., Mgr. BARBARA RESNEROVÁ, Head of Staffing & Sourcing
„ Máme velkou radost z udělení značky Tátové vítáni. Moc se těšíme, že se jí budem chlubit.“ “Vycházet vstříc maminkám a tatínkům je pro nás, jako zaměstnavatele, důležité.“
Obec Otice, Mgr.Vladimír Tancík, starosta
„Děkuji za ocenění rovnoprávné politiky naší obce, směřující k obnovení tradičních hodnot. Velice si ocenění vážíme a je to potvrzením správnosti naší cesty“
SYMBIO Digital, s.r.o., Libor Šimon, jednatel
„Všech 13 tátů v SYMBIU z toho máme radost!“
I muži potřebují slaďovat práci a rodinu
Zaměstnavatelé v ČR si začínají reflektovat, že mezi jejich zaměstnanci jsou otcové. Chtějí je v této roli podpořit. Celé ¾ personalistů z řad státního a soukromého sektoru, oslovených v rámci výzkumu Tátové vítáni, uvedly, že pokud oslovují rodiče v rámci interní komunikace, vždy myslí i na otce a informace a podporu adresují i jim.
Podpora otců má různé formy: flexibilita práce, otcovská dovolená, podpora na rodičovské dovolené nebo workshop o sla´dování profesního i osobního života pro muže-otce. Každá z nich může být pro řadu zaměstnavatelů konkurenční výhodou. Osvícení zaměstnavatelé, kteří si váží lidských zdrojů a reflektují jejich potřeby vědí, že se jim tato politika dlouhodobě vyplatí.
Když management podporuje otce rodin:
- vytváří kvalitnější prostředí pro své zaměstnance
- disponuje loajálními zaměstnanci
- snižuje náklady na nábor nových pracovníků.
Když mají otcové podporu managementu:
- rádi spolupracují
- jsou efektivní
- šíří dobrou náladu „dovnitř i ven“
- zažívají menší stres
- méně chybují
- mají nižší riziko úrazu či dlouhodobé absence.