sarkastické úvahy zlých jazyků, že vzhledem k výsledkům vedení České televize jede určitě minimálně v lehkých drogách, ale podstatný je samotný fakt.
Současné vedení jede plnou parou vpřed a po zásadních rozhodnutích za ním nezůstává kámen na kameni.
Po radikální změně v podobě nových Událostí si diváci u obrazovek budou muset zvykat i na nové logo. Klasická televizka v levém horním rohu, složená z písmen „Č“ a „T“, se kterou vyrůstalo několik generací občanů naší republiky, zmizí. Nové logo z dílny grafického studia Najbrt se poprvé na televizních obrazovkách objeví 1. září. Už dnes, týden po svém představení, ovšem budí mezi lidmi vášně a vyvolává spoustu otázek.
Tou nejčastější a nejvíce probíranou je samotný vzhled loga. Návrh připomínající nový vizuál nákladní dopravy Českých drah, který vytvářelo také studio Najbrt, svádí k mnoha vtipům a spekulacím. Obě značky jsou totiž založeny na stejném principu složení dvou liter, rozdělených uprostřed. Lidové žerty kolující internetem jsou tedy různé, od jemných, hrajících si s variantami jako je „Česká delevize“, až po drsnější, upozorňující na podobnost loga s některými snímky z pornografických časopisů. Především výtka k absenci srozumitelných písmen „ČT“ se u veřejnosti i v odborných kruzích setkává s kladným ohlasem, ale mluvčí televize se brání tím, že dnes jsou si všechna loga podobná a lidé mají už vizuál zafixovaný. Tudíž písmena v logu nepotřebují.
Druhou častou otázkou je nutnost financování nového vizuálního stylu. Generální ředitel České televize Petr Dvořák odmítá obvinění, že nové logo ČT bude stát veřejnoprávní televizi spoustu peněz.
Podle něj rozpočet instituce výrazně nezvýší, ale faktem zůstává, že studio Najbrt jistě nevytvářelo návrh jako veřejnoprávní službu společnosti a také bude nutné z něčeho zaplatit výměnu stávajícího označení na technickém a kancelářském vybavení. Vozy, mikrofony, kamery, oblečení, studia, tužky, vizitky, obálky, to vše přece momentálně nese obrázek televizky vyvedené v červené a bílé.
Obnova loga podle vedení ČT ovšem bude probíhat postupně a jediné místo, kde se od září objeví, bude obrazovka. Další věci se mají obměňovat průběžně tak, jak budou docházet nebo dosluhovat. Jak bude obměna ovšem vypadat v praxi, když televizní odboráři už mnoho let bědují nad technikou zastaralou kvůli nedostatku financí, zůstává ve hvězdách.
Sledovat dění kolem České televize bude do budoucna možná zajímavější než sledovat její pravidelné programy.