číhají na personalisty mnohé nástrahy.

Prvním z nich je charisma uchazečů. To, že má uchazeč magnetizující charisma ještě neznamená, že je pro vás tím pravým. Charisma nesmí zastínit odborné kvality a zkušenosti. Na co dalšího si dát pozor? Server Inc.com radí:

Nevybírejte jen uchazeče, kteří nikdy neselhali

Pravděpodobně si říkáte, že nechcete žádné neúspěchy. Zvažovat ale jen uchazeče, jejichž kariéra je úspěch za úspěchem, je také riskantní. Je totiž hodně pravděpodobné, že první selhání přijde právě u vás a pak budou chybět zkušenosti s řešením. Uchazeči, kteří za sebou mají nějaká selhání, jsou navíc motivovanější pro dosažení úspěchu.

Nemyslete si, že se znáte

Uchazečem může být váš kolega ze studií nebo dokonce dobrý přítel. Vždy je však třeba posuzovat nejen individuální kvality uchazečů, ale především to, jak se vám bude pracovat dohromady – společné hodnoty a kulturní normy.

Nehledejte, dokud si neujasníte, co hledáte

Uchazeči o vysoké posty předpokládají, že firma ví, co chce. Než proto spustíte náborový proces, sestavte popis obsazované pracovní funkce na základě otevřené diskuse v rámci pracovní skupiny, do níž bude nováček patřit.

Nespěchejte

Obsazujete důležitou vedoucí pozici a potřebujete ji obsadit rychle. Nedůkladné prověřování uchazečů se vám ale ve výsledku prodraží. Proto raději vybírejte déle a pečlivěji.

-kk-

Článek: http://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/personalni-marketing-id-148675/nastrahy-obsazovani-manazerskych-pozic-id-1560772 přebrán z kategorie Personální marketing: http://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/personalni-marketing-id-148675 na HR News http://www.hrnews.cz