povinné zavedení kvót pro zajištění alespoň 30% obsazení všech ředitelských pozic v německých médiích ženami.

Signatářky otevřeného dopisu adresovaného přibližně 250 šéfredaktorům a vydavatelům médií zastupují kampaň s názvem Pro Quote.

K té se na webových stránkách www.pro-quote.de přihlásilo již více než 650 žen pracujících v německých médiích.

Dopis popisuje současnou situaci v německých médiích, kde ženy tvoří 2 % šéfredaktorů 360 deníků a týdeníků a zastávají pouze 3 z 12 ředitelských míst ve veřejnoprávních televizních a rozhlasových stanicích. Nejvyšší vedení nových časopisů drží v rukou výhradně muži. Signatářky proto požadují zavedení kvót ve výši 30 % do pěti let. „Můžete to udělat?“ ptají se v dopise a „těší se na odpovědi“ vedení médií. Zdůrazňují, že nejde jen o rovnoprávnost, ale má to i ekonomický smysl.

Průkopníkem v závádění kvót pro povinné zastoupení žen v managementu je v Německu společnost Deutsche Telecom, která jako první z firem kótovaných na německé burze zavedla 30% kvótu v roce 2010. Kvóty se v Německu staly horkým tématem poté, co ministryně práce Ursula von der Leyenová vyzvala v loňském roce veřejně obchodovatelné firmy k dobrovolnému zavedení kvót.

-kk-

Článek: http://www.managementnews.cz/manazer/rizeni-firmy-a-organizace-id-147972/nemecke-novinarky-zadaji-povinne-kvoty-id-1565444 přebrán z kategorie Řízení firmy a organizace: http://www.managementnews.cz/manazer/rizeni-firmy-a-organizace-id-147972 na Management News http://www.managementnews.cz