údajů ke kartě prostřednictvím emailu.
Nedávnými a opakovanými útoky byla postižena např. Česká spořitelna nebo Citibank. Klient, obvykle nalákaný nesmyslným a ničím neodůvodněným příslibem vyplacení nějaké částky (kterou mu měl někdo předem poslat na účet), prozradí pisateli emailu, vydávajícímu se za banku, své přihlašovací údaje k účtu nebo údaje o platební kartě a vzápětí mu z účtu zmizí peníze.
Případy, kdy dojde k vykradení účtu bez jakékoliv viny klienta, se stávají výjimečně. Většinou jde právě o případy, kdy klient nedostatečně chrání svěřené zabezpečovací prvky nebo nedodržuje zabezpečovací pravidla. Bankovní podvody bývají spáchány buď zaměstnanci banky (což se vždy prokáže), nebo na základě jednání neopatrných klientů.
Nikdy nesdělujete svá přístupová hesla nebo čísla PIN kódů jiným osobám a nezadávejte je v přítomnosti cizích osob!
Hrozí vám, že osoba, která zná vaše přístupová hesla k účtům, je zneužije. Tyto informace nikdy nesdělujte ani prostřednictvím emailu nebo po telefonu. (Přímé bankovnictví prostřednictvím telefonické obsluhy probíhá na základě zadávání čísel na vašem telefonu).
Věnujte také alespoň základní pozornost zabezpečení vašemu počítači tím, že si nainstalujete některý z bezpečnostních programů, které jsou na internetu dostupné zdarma (např. AVAST). Věnujte zabezpečení počítače přinejmenším takovou pozornost, jakou věnujete zabezpečení svého majetku, domu, bytu, autu…
Zdroj: Slabikář finanční gramotnosti – Vydalo nakladatelství COFET, a. s. v Praze roku 2011 díky laskavému přispění Československé obchodní banky, a. s. za spolupráce NNO FINANČNÍ GRAMOTNOST, o. p. s.
Slabikář můžete objednat ZDE.