neutrální půdě restaurací při pracovních obědech či večeřích, a čím dál častěji i při pracovních snídaních.
Některé návštěvy jsou však svým charakterem předurčené pro jednání v zázemí dané firmy.
Takové schůzky bývají domluvené na určitou hodinu a s jejich organizací obvykle problémy nebývají, na rozdíl od druhého typu návštěv – nevyžádaných.
Proto většina firem nepodceňuje funkci sekretariátu. Recepční či asistentka zjistí důvod návštěvy příchozího, domluví jiný termín, případně ukáže návštěvě, kde může počkat, nebo ji uvede dál. Příjemnou atmosféru je též vhodné navodit nabídnutím kávy, občerstvení.
Základní požadavky na podobu interiéru jsou totožné. Místo pro čekající návštěvy by mělo být umístěno v klidové zóně, chybět by neměl dostatek míst k sezení, stolek a věšák na odkládání kabátů či deštníků. Na viditelném místě by měl být umístěn stojánek s vizitkami.
V některých firmách čekání zpříjemňují časopisy a noviny, svůj účel pro ukrácení dlouhé chvíle sice plní, nicméně hrozí, že si návštěva bude připadat jako v čekárně u zubaře. A co je nejpodstatnější, zbytečně přicházíme o možnost individuální prezentace firmy.
Žádoucí náhradou za běžné časopisy a noviny jsou proto firemní newslettery. Ty obsahují nejen novinky z aktuálního dění ve firmě, ale třeba i perličky z firemního zákulisí, které návštěvníkům představí firmu zase z jiné perspektivy. Podobně mohou být čekajícím k dispozici materiály o historii firmy nebo firemních úspěších (realizovaných zakázkách, oceněních aj.)
Oblíbeným strategickým nástrojem jsou i reklamní prospekty popisující poskytované služby či zboží. Totožnou úlohu plní také vzorky nebo makety výrobků. Takto zacílená prezentace má našlápnuto k úspěchu hned dvakrát, vyplní čas a potenciální klient či spolupracovník bude, minimálně z titulu blížící se schůzky, lačný zjistit o firmě co nejvíce.
Autor: Žaneta Pixová