předzvěstí velkých věcí, které přijdou, jak prý zní překlad názvu KIZASHI.
Žena v autě si netroufá na odborný test, máme však na to podělit se se čtenářkami o postřehy ze svezení tímto zajímavým vozem. A nejen ze svezení!
Neokoukaným zážitkem je totiž už jen pohled na toto auto, jak jsme se o tom přesvědčily nejen v Čechách, ale také během cesty do Itálie, kdy doslova přitahovalo pohledy mužů všech národností.
Suzuki Kizashi 2,4 l do Čech vstoupilo po úspěšném tažení USA, na jejichž trh bylo především nasměrováno. Designem však „americky“ a už vůbec ne „japonsky“ nepůsobí. Jeho tvůrci se inspirovali rozhodně spíše v evropské tradici. A dobře tak udělali. Suzuki Kizashi 2,4 vyzařuje sportovního ducha každým detailem klínovité karoserie s krátkou zádí a aerodynamickými doplňky. Dravčí výraz přední masky a vystouplých blatníků poněkud zjemňují boční chromované lišty a opět přidávají charakteristické koncovky výfuku. Celkový dynamický dojem podtrhnou výrazná osmnáctipalcová kola.
Nasedáme
Také uvnitř to na vás dýchne sportovním duchem spojeným s elegancí a patřičným pohodlím. Do ruky dobře padnoucí kůží obšitý volant a páka bezestupňové samočinné převodovky jsou hlavními taháky prostoru řidiče. Doplňuje je především dobrý výhled všemi směry, dostatečný prostor a komfort sedadel. Střešní okénko při plném otevření alespoň naznačí iluzi jízdy v kabrioletu. V elektronické výbavě vozu jsou všechny prvky, které dnes očekáváte. Klíče na dálkové ovládání nemusíte vždy nutně hledat po kapsách. Víko kufru otevřete ovšem jen v bezprostřední blízkosti . Ale to je možná kvůli bezpečí. Jednou z mála elektronických drobností, které jsme si dovolily během cesty kritizovat, byla informace o dojezdové vzdálenosti udávaná palubním počítačem. Prudké změny, k nimž docházelo vlivem okamžité spotřeby, byly z dlouhodobého hlediska poněkud matoucí.
Na dálkovou jízdu jsme vyrazily ve třech. Během střídání na zadním sedadle jsme neměly během 2000 km dlouhé cesty sebemenší problém. Stejně mile překvapil i zavazadlový prostor, označovaný za menší, do něhož se pohodlně vešly tři kufříky a ještě nějaké ty tašky a přiměřené zásoby tekutin.
Zvuk čtyřválce 2,4 l s výkonem 131 kW je zážitkem nejen pro muže. Při sešlápnutí pedálu plynu dá motor Suzuki Kizashi poznat svou sílu, což oceníte nejen na německé dálnici, nýbrž v každé situaci, kdy například potřebujete bezpečně provést předjížděcí manévr. Suzuki Kizashi okamžitě předvede v plné kráse své největší přednosti. Jejich odvrácenou stranou je samozřejmě spotřeba, kterou za naši cestu odhadujeme na 9-11 l /100 km. Při ceně 1,74 Euro na italské dálnici se tak může stát, že spořivější českou řidičku lehce zamrazí a odvede od pokoušení rychlostních rekordů.
Vůz vybavený možností volby pohonu všech čtyř kol zaručuje stabilnější chování v jakémkoli počasí či vnějším prostředí. I touto vlastností Suzuki Kizashi 2,4 l podtrhuje svou základní charakteristiku klasického sedanu střední třídy se sportovní duší.
Pokud jsme během dlouhé cesty objevily nějakou drobnou nepříjemnost, šlo opravdu jen o detail, na který si buď zvyknete nebo prostě odhalíte nějakou svou vlastní nedokonalost a neznalost.
Cena Suzuki Kizashi s výbavou, která bývá jindy často spíše za příplatek, je 759 900 Kč.
Zdroj: Zenavaute.cz