Výsledná verze Kia Venga se od původního konceptu příliš nevzdálila, a proto design tohoto malého rodinného  MPV hodnotíme jednoznačně velmi pozitivně. Robustnější a vyšší karoserie společně s dynamizujícími prvky dělají z Vengy velmi výrazný model ve svém segmentu. Jak je na tom Kia Venga i v dalších ohledech, zjišťovala Carin Čiperná.

Díváme se

Vzhled Vengy patří k silným stránkám tohoto modelu. Zepředu vyvolává Venga dojem mohutnosti bytelného auta. Ze stran se karoserie ladně dynamizuje a je zakončena oblými pátými dveřmi na zádi. Žádné ostré hrany v Kii Venga nenajdete. Vše je krásně oblé a na dotyk přívětivé. Vzhled je znásoben efektními prvky – do ruky padnoucími chromovými klikami dveří anebo (za příplatek) prosklenou střechou, což dělá z tohoto modelu nebývalé „trendy“ auto.

Sedíme

Interiér je oproti exteriéru slabší. Je však nutno dodat, že pokud si uvědomíme, v jaké kategorii vozů se pohybujeme, je interiér Vengy nadprůměrný.

Ovládání funkcí jak na volantu tak na přístrojové desce je intuitivní a v navigaci ani s navigací se neztratíte. Ovládání je skutečně jednoduché a uživatelsky přátelské.

Ačkoliv je slícování jednotlivých plastových komponentů dostatečné, volba plastů, které patří k těm levnějším, je už méně. Během cesty bylo slyšet za volantem nepříjemný zvuk špatně upevněného plastu.

Kia Venga nabízí mnoho prostoru jak pro řidiče tak spolujezdce, navíc se do Vengy bez obtíží nasedá lidem se sníženou pohyblivostí. Vedle prostoru nabízí Venga pasažérům spoustu chytrých odkládacích ploch a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 444 litrů, po sklopení zadních sedadel 1268l.

Jedeme

Kia Venga je velmi čilé a komfortní auto. I přesto, že je karoserie Vengy vyšší a tudíž se dá očekávat snížená agilita a horší ovladatelnost, při našem testování byla jízda s Vengou plynulá a v zatáčkách dobře seděla.

Jízdní vlastnosti byly dobré, překvapením byla ovladatelnost řadicí páky, která zadrhávala kolem středové polohy, řazení tak nešlo úplně lehce.

Spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů a při delší cestě nebyl problém se dostat hodnotu spotřeby na 5,5 l/100 km, aspoň tedy podle údajů palubního počítače.

Hodnotíme

Kia Venga je velkým bonbonem, na kterém si smlsne nejedna řidička. Oblé tvary modelu, mohutnější předek, vysoko nastavený posed a spousta místa v kufru zavazadlového prostoru celkový dojem z Vengy jen zvyšuje. Slabou stránkou modelu zůstává plastový charakter interiéru.

Testovaly jsme model Kia Venga ve verzi Comfort, která je na trhu za 394 980 korun a má ve výbavě mimo jiné dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a podporou MP3 včetně přípojky na USB a iPod, elektrické ovládání předních oken i zrcátek, klimatizaci nebo například šest airbagů. V základní výbavě Active je Kia Venga za 279.980,-Kč. Chybí dálkové ovládání centrálního zamykání, radio a klimatizace, elektricky ovládaná okna jsou pouze vpředu. Nechybí naopak unikátní sedmiletá záruka (do ujetí 150 tisíc km).

Zdroj: www.zenavaute.cz