Připomeňme si, že hybridní pohon je kombinace pohonu klasického benzínového motoru a elektromotoru (RX má dokonce dva elektromotory). Jak jedna z našich redaktorek během testování pronesla:“RX 450h je Alfa-auto!“. Váhala jsem se jí zeptat, cože tím má na mysli. Zprvu jsem se bála ukázat svou neznalost hi-tech pojmu, nakonec jsem se odvážila. Měla tím na mysli to, že k RX 450h se na silnici všichni chovají jako k respektovanému alfa-samci, kterého si nikdo neodváží znepřátelit.
Díváme se (o exteriéru)
K testování jsme měly k dispozici vůz v dnes módní bílé barvě, která vozu neskutečně slušela a potrhovala jeho komfortní vzhled s dávkou sportovního ducha. Už na první pohled je zřejmé, že si japonští inženýři vyhráli s každou křivkou vozu a na výsledku je to znát. Přední části vozu dominuje velká mřížka chladiče, u které začínají dozadu se zužující přední světlomety. Ty dávají tomuto crossoveru sympatický úsměv.
U Lexusu je již standartní automatické bezklíčové otevírání a startování, takže klíčky můžete nechat v kabelce. Lexus založil svou strategii na pohodlí a komfortní jízdě, není proto překvapením, že sedadla jsou velmi příjemná a snadno polohovatelná. Jakmile do nich zapadnete, obklopí vás dokonalý komfort provedený s příslovečnou japonskou důkladností.
Sedíme (o interiéru)
Interiér vozu je luxusní a použité materiály jsou vkusně sladěny s dřevěnými doplňky. Přední sedadla jsou elektronicky nastavitelná snad do všech myslitelných poloh a navolenou polohu si můžete samozřejmě uložit pro případ, že by vám s ní někdo něco prováděl. Přístrojová deska je přehledná a po chvilce zkoumání zjistíte, jak všechno funguje a že s tímto autem „budoucnosti“ můžete vyrazit na cestu.
Stisknout knoflík, zasunout volič převodovky do polohy D a vyráží se. Lexus na hybridní pohon nejvíce oceníte v příměstském provozu s častým zastavováním a rozjezdy, kdy pracují hlavně elektromotory. Do zhruba 40km/hod se pohybuje pouze na elektrickou energii.
Jedeme (jízda a motor)
Byly jsme hodně zvědavé jak 3,5 litrový benzínový motor společně s elektromotory bude vozu slušet a jaká bude spotřeba, protože udávaná kombinovaná spotřeba by měla být 6,1 litru na 100 km. Po nastartování není motor vůbec slyšet, ale on vlastně nemůže být slyšet, když vlastně jen zapneme elektromotor. Při pomalé jízdě po parkovišti vůz pohání jen elektromotory. Vůz má celkový výkon 220 kW, ale tento výkon ve městě v podstatě nejde využít, k čemuž přispívá i komfortně nastavený automat. Sílu motoru využijete hlavně při zrychlování na dálnici, to je opravdu zážitek. Spotřebu jsme na dálnici měly kolem 11 litrů, ale po silnicích první třídy byla spotřeba jen 5,3 litru, a to je na více jak dvou tunového „mazlíka“ unikátní záležitost.
Hodnotíme (celkový dojem vč.ceny)
Mohutný a komfortní vůz se zaměřením na ochranu životního prostředí, kdo by odolal… V případě modelu Lexus RX 450h bude mít nový majitel určitě pocit, že cca 1 800 000,- Kč nevyhodil jen z okna, ale za své peníze získal representativní vůz prestižní značky, který může využívat jak při cestách na jednání vrcholného managementu, tak na cesty s rodinou s autem plným sportovní výbavy a ještě může mít pocit, že má ekologické auto…
Vaše Carin a Ála
Zdroj: www.zenavaute.cz