už zdáli byla vědět. Zvláštní lakování modelu Škoda Fabia vybočuje z řady, a to doslova. Díky originální barvě Sea Blue byla Fabia rychle k rozpoznání a během testování se nám tato barva čím dál víc líbila. Ovšem barva není vše, oč u Fabie běží…
Díváme se
Tvary karoserie se nijak neliší od modelů, které jsme již testovaly (Fabia Sportline). Testovaná Fabia v barvě Sea Blue stála na 15 palcových kolech z lehké slitiny Antares. Charakteristickou masku Škody Fabia zdůrazňují halogenové světlomety a mlhovky s funkcí Day light. Při pohledu na záď vozu jsou patrné zadní parkovací senzory.
Sedíme
V testovaném modelu ve výbavě Elegance jsou všechna ovládání tam, kde byste je očekávaly.Stačí tedy nastartovat a jet.
Testovanou Fabií se projela i kolegyně, která je zavilou bojovnicí proti klimatizaci. Právě ta uvítala střešní okno se slovy, že tak nejenom může v létě jednoduše měnit teplotu a přísun vzduchu v autě ale navíc děti jsou alespoň částečně zabavené pozorováním oblohy.
Naopak „bojovnicím za klimatizovaný vzduch“ doplníme, že Fabia v této výbavě klimatizaci má, takže nemusejí být odkázány pouze na stření okno.
Jedeme
Až po pořádné jízdě ve Fabii poznáte, že tento model je, jak se říká, „good value for money“. Jízda s 1.2 litrovým benzínovým motorem TSI s pětistupňovou mechanickou převodovkou, 77KW a s čtyřramenným koženým volantem byla komfortní a Fabie pěkně držela v zatáčkách. Kombinovaná spotřeba dosahovala lehce vyšších hodnot než bylo deklarováno. Naše spotřeba se pohybovala kolem 6l na 100km. Při jízdě na dlouhou vzdálenost jsme plně využily i možnosti tempomatu, který je jednoduše ovladatelný.
Hodnotíme
Na delší trasy, na krátké pochůzky, na hory, na nákupy, s dětmi nebo jen tak. Tam všude se Škoda Fabia jednoznačně hodí. Jak již bylo řečeno, Škoda Fabia je rozhodně výhodnou koupí. Testovaný model stojí aktuálně 339 900 Kč.
Zdroj: www.zenavaute.cz