A teď trochu méně vánoční, ale za to aktuální téma…Ekonomická krize, restrukturalizace v téměř všech podnicích a firmách a s ní souvisící propouštění. To jsou v současnosti témata rozhovorů u mnoha rodinných večeří.

managerka_vyhazov

Přinášíme Vám souhrn pěti nejčastějších problémových oblastí, které mohou vést k Vašemu vyhazovu. Pokud se budete řídit níže uvedenými radami, můžete pravděpodobnost vyhazovu snížit na minimum.

1. Pozdní příchody

Přicházíte-li do práce pět minut po začátku pracovní doby a čtvrt hodiny před jejím koncem máte již nasazenou hučku i rukavice, jste ideálním aspirantem na ukončení pracovního poměru. Pokud se šéf bude rozhodovat, s kým z Vaší kanceláře (firmy, redakce…) se rozloučí, ideálním adeptem bude právě ten, na němž je vidět, že svou práci nebere příliš vážně. I pokud ji tak opravdu neberete, alespoň se tak tvařte. A pokud jsou pozdní příchody i Vaší Achillovou patou, nařiďte si hned zítra budík o čtvrt hodiny dříve.

2. Půlka pracovní doby na Facebooku, druhá na obědě

I přesto, že do práce přijdete včas, nemáte vyhráno. Pokud první půl hodinu snídáte, další řešíte s kolegyní svou vášnivou noc, načež se připojíte na Facebook, a po hodinovém „chatu“ s kamarádkou vyrážíte na oběd, vězte, že jste čítankovým aspirantem na vyhazov. Nikde samozřejmě není psáno, že si během pracovní doby nemůžete vyřídit ani jeden soukromý telefonát či e-mail, pokud však soukromá „agenda“ nad tou pracovní převažuje, měli byste se nad sebou zamyslet.

3. „Je to tady hrůza“, „Mě to tady tak nebaví“, „Tohle nezvládnu“..

Patříte-li do skupiny tzv. chronických stěžovatelů, a svou nespokojenost neváháte projevovat nejen v soukromí, ale i ve firemní restauraci či na chodbě při čekání na schůzku u šéfa, můžete si být jistá, že pokud se ten bude rozhodovat, komu řekne v nejbližší době „na shledanou“, budete to právě Vy. I když Vás to v práci samozřejmě čas od času štve, nechte si láteření pro sebe či problémy probírejte s přítelem nebo kamarádem v soukromí.

4. „Šedomyšství“

Můžete pracovat od nevidím do nevidím, odvést nejlepší výkon z celé firmy, ale pokud se nedokážete dobře „prodat“, vůbec nemáte vyhráno.