Díváme se
Peugeot RCZ nenechá řidičky jen tak chladnými a bez zájmu. Look modelu RCZ se nadmíru povedl. Sexy barva karoserie v odstínu červených krvinek s názvem erythree s příplatkovým metalickým lakem (13 495 Kč) působí dokonale. Sportovní design exteriéru je do detailu vyladěn a 19 palcová příplatková kola (18 000 Kč) mistrně navazují na linie celé karoserie. Celkový dojem z vozu povyšuje příplatková karbonová střecha (30 000 Kč), elegantní zpětná zrcátka a výsuvné zadní křídlo pro lepší aerodynamiku.
Nasedáme
Temný interiér s potaženou kůží na sedadlech a palubní desce dotvářejí celkový závodnický duch modelu RCZ. Zejména v testovaném modelu s použitým celokoženým příplatkovým paketem Nappa2 s vyhřívanými a elektricky nastavitelnými předními sedadly (75 000 Kč) je zjevná prémiovost modelu RCZ. Posed je takový, jaký má ve sporťáku být – tedy nízký, sedadla jsou maximálně pohodlná a v zatáčkách dají pocítit slušné boční vedení. Snad jen volant, který je obšitý také v kůži, by mohl být menší a sportovnější.
Palubní deska nezapře běžnou konstelaci ovladačů na palubní desce u ostatních modelů Peugeot a vévodí jí příplatkový navigační systém NG4 s výsuvnou barevnou obrazovkou (49 000 Kč).
RCZ je ideálním sporťákem pro jednoho, dva, maximálně tři pasažéry. Oficiálně je čtyřmístný. Avšak i třetí místo vzadu je třeba brát s rezervou. Člověk střední postavy se dozadu vejde jen tak tak, není zde téměř žádné místo nad hlavou. V Peugeotu se snažili tento požadavek řešit, proto ty dva skleněné obloučky. Nejsou jen vnějším designovým řešením ale také racionálním řešením pro zvětšení prostoru nad hlavami pasažérů vzadu. Místo pro pasažéry vzadu je tedy minimální, zavazadlový prostor naopak. Kufr je velmi prostorný 384 litrů. Tři golfové bagy by se do něj s přehledem vešly nebo kufry pro dva na týdenní dovolenou.
Jedeme
Ach ta jízda! Jízda s nejvýkonnějším motorem v modelu RCZ je dechberoucí. RCZ dokáže skvěle akcelerovat a rychle reagovat na pohyby volantu. Díky sportovnímu nízkému posedu a naladěnému podvozku se člověk velmi rychle dostane do „hry“ a jízda je opravdová a vzrušující.
Od chvíle, kdy jsme nahlédla do technického průkazu a zjistila, že RCZ má benzínový motor o prostém obsahu 1,6 litru, pravda s turbem a zároveň mocných 200 koní, jsem nevycházela z úžasu a stejně tak ostatní hodnotitelky. Ten motor je prostě ideální.
Navíc se průměrná spotřeba během testovaní na dálnici i v městských uličkách nepohybovala vůbec v závratných hodnotách. Nijak zvlášť jsem se nesnažila, přesto se spotřeba pohybovala kolem 7,6 litru na 100 km.
Hodnotíme
Na základě našeho týdenního testování mohu potvrdit, že ženám se tento model nadmíru líbí. Mnoho z nich prozradilo, že by si modelem RCZ chtěly udělat radost - jen tak pro sebe. Mít prostě takové auto pro potěšení. Absolutně jim rozumím. Po otázce, jak RCZ jezdí, následovala zpravidla otázka, kolik stojí a že se bude cena pohybovat určitě kolem milionu.
Jsem zvědavá, kolik žen se ve finále zajede kouknout na RCZ do showroomu. Když se totiž dozvěděly, že tato nejvýkonnější motorizace startuje na 668 500 Kč, byly značně překvapeny.
Carin Čiperná
Článek uveřejněn na: http://www.zenavaute.cz/uvodni-strana/test-redakce-peugeot-rcz