„malých velkých“ vozů Renault Clio?

Pamětníci tohoto obdivovaného třídveřového elegánka se nepochybně najdou. Co po něm Clio ve své čtvrté generaci zdědilo? Odpověď je nasnadě: svůj francouzský šarm. Platí to v plné míře i o Renaultu Clio 1,2 16V Authentique.

DÍVÁME SE

O elegantním a ladném designu exteriéru Renaultu Clio 4. generace jsme už psali. Je to opravdu potěšení pro oči snad každé ženy. Od celku po detail. Clio má sice jako rodinný vůz pět dveří, ale ty zadní s „maskovaným“ otevíráním na první pohled ani nevnímáte. Vůz do města, nebo spíše na předměstí, prázdninové auto pro radost.

NASEDÁME

Design je slovo používané až nadbytečně. U interiéru nejnovějšího modelu vozu Clio to naštěstí neplatí. Zpracování detailů, lišty, detaily dveří, volantu, nebo přístrojového panelu si zaslouží nejvyšší známky.

Digitální panel systému Renault R-Link jednoduše zpřístupňuje inovativní a praktické funkce: navigaci TomTom LIVE®, multimédia, telefon, provozní informace vozu i katalog aplikací, které lze stáhnout přes R-Link Store. Rádio nového vozu Renault Clio je vybaveno technologií Bluetooth®, USB a Jack vstupem, hands-free sadou pro telefonování a audio-streaming poslechem hudby.

Co se pohodlí týká, je přiměřené určení vozidla. Trpět v něm nebudete. Také zavazadlový prostor má uspokojivé parametry. Přesto se našla drobnost, hodná kritiky. Chcete li zavřít otevřené páté dveře, najdete sice dva úchopy, jsou ale  tvarovány proti logice tak, že zavřít  dveře, aniž byste se musely  dotknout vnější části, je skoro nemožné. Chybička se zkrátka vloudila.

JEDEME

K dispozici jsme měly vůz vybavený benzinovým 54 kW motorem 1149 ccm. Kdo chce mít pod kapotou draka, bude se muset porozhlédnout jinde. Takový řidič však patrně nebude tou pravou cílovou skupinou tohoto vozu, jehož motory podle sdělení výrobce přesto stále procházejí novými inovacemi a vylepšeními. Spotřeba kolem 7l/100 km, které jsme dosáhly, však přesto nutí ke kritické poznámce, že právě tímto směrem by měl výrobce na cestě za dokonalostí upírat svou pozornost.

ZÁVĚREM

Počátkem roku 2013 organizace Euro NCAP ohodnotila nový model Renault Clio jako „nejlepší automobil roku 2012“ v segmentu městských vozidel. Celkem 5 hvězdiček je to nejlepší ocenění, které Clio dostalo spolu s Renaultem Laguna za využití prvků aktivní i pasivní bezpečnosti dokonce už v roce 2001.

Všechny verze jsou vybaveny řadou systémů ESC, ASR, ABS a AFU, elektrickým variabilním posilovačem řízení a omezovačem a regulátorem rychlosti. Pro oblast pasivní bezpečnosti je významné zejména použití oceli s velmi vysokou mezí elasticity u vyztužené nástavby karoserie. Seznam ochranných zařízení, která jsou na palubě k dispozici, je úctyhodný: vysoce účinné čelní airbagy, boční airbagy chránící hlavu a hrudník se dvěma snímači pro rychlejší detekování nárazu, bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem přítlaku na předních sedadlech, opěrky hlavy zabraňující poranění krční páteře, funkce omezovače přítlaku na zadních sedadlech, příčka zadržující zavazadla, ochrana proti podklouznutí (Fix4sure), 3 tříbodové kotevní úchyty na sedadlo Isofix (1 vpředu a 2 postranní vzadu), 4 homologované pozice pro upevnění bezpečnostních pásů pro děti a dále připomínač zapnutí bezpečnostních pásů (SBR) na všech sedadlech (vizuální a zvukový).

Cena nového vozu Renault Clio 1,2 16V Authentique začíná  na 229 900 Kč včetně DPH.

Zdroj: Zenavaute.cz