charakteru určitý lidský typ.

V případě Citroënu C4 1,6 VTi osobně vidím skutečnou dámu, které záleží na příjemném a pohledném vzhledu a celkově výborné kondici. Protože s láskou pečuje o rodinu, vybrala si vůz, který slibuje nejen pěkný design, ale i komfort nejen pro řidičku i její nejbližší na zadních sedadlech. Vzhledem k tomu, že je občas donucena spolu s rodinou i něco převézt, má auto slušný kufr. S motorem ani spotřebou si hlavu příliš neláme: není závodnice a nemusí nutně koukat na každou korunu. Příjemné pohodlí je jí nade vše.

 

Nasedáme

Pohodlí především – tak by mohl znít nejstručnější popis interiéru, který je podobně nezaměnitelně francouzský jako vnější kabátek. Pohodlně nastupujeme, pohodlně se usazujeme – a jedeme. Volant padne příjemně do ruky, sedadla jsou tvarována do patřičného pohodlí – nikdy ovšem nezapomenete, že nesedíte ve fotelu, nýbrž v autě. Mám dojem, že ani při delší jízdě – například na dovolenou – nebudete kvůli nim ani vy ani posádka nadměrně trpět. Mnohá řidička dosud nepodlehla kouzlu tempomatu, umístěnému na volantu, obávám se, že ten, který je namontován v Citroënu C4 nové příznivkyně této vymoženosti nezíská, jeho ovládání je o maličko komplikovanější, než by bylo potřeba. Vedle tempomatu je v C4 na volantu i ovládání rádia, a to je dobré. Na předvolby stanic na středním panelu, skryté až příliš pod volantem, není totiž úplně dobře vidět.

Poslední drobná kritika patří výhledu vzad. Není dobrý. Naštěstí je tu parkovací automat, se kterým se dá v klidu zaparkovat sklidem a dostatečným přehledem. „Cena za výhled vzad“ je vynahrazena příjemně překvapujícím a objemným zavazadlovým prostorem, který rozhodně není na úkor tří cestujících, kteří se vejdou na zadní pohodlná sedadla. v Citroënu C4 1,6 VTi je dost místa pro hlavy i nohy.

Jedeme

Příjemný zvuk motoru, přiměřená akcelerace a jízda v mezích pravidel silničního provozu, to všechno jsou klady, pro které si Citroën C4 1,6 l získá mezi řidičkami řadu příznivkyň. Je stvořen pro francouzské silnice, a ty jsou v mnohém podobné těm českým, C4 na nich pluje jako koráb a bez problémů eliminuje běžné nerovnosti. během jízdy na dálnici jí nedělá problém cestovní rychlost 130 km. Dosahuje jí ovšem za průměrné spotřeby 8, 5 l, což je přece jen trochu dost. Právě tato spotřeba je asi největším „červeným puntíkem“ tohoto jinak po všech stránkách příjemného a pohledného auta, o kterém se domnívám, že se neokouká ani po letech, což rozhodně také není k zahození a v rozhodování nejen řidiček, ale i řidičů to mnohdy hraje rozhodující roli.

Cena testovaného vozu byla 408900 Kč.

Zdroj: http://www.zenavaute.cz/zeny-hodnoti-auta/zeny-testuji-auta-citro-n-c4-1-6-vti