Ta doba je však ta tam, ale přesto nelze říci, že by ženy byly na vysokých postech obsazovány ve stejném počtu jako muži a nepomáhají tomu ani mnohdy přísné normy, situace se již výnamně zlepšila. Ženy totiž na vedoucí pozice patří. A čím více prostoru mají, tím více toho mohou ukázat.

Ještě před pár desítkami let ženy na vyšších pozicích v podstatě jen napodobovaly muže a nesnažily se jít proti proudu. Dnes už ale ženy mohou a jsou samy sebou a jak ukázala nejedna studie, přináší to ovoce.

Podívejme se, v jakých oblastech jsou ženy úspěšnější a kde je dobré se od nich učit.

Emoční inteligence

Ženy jsou empatické a součástí toho je umění rozpoznat emoce ostatních. Tuto vlastnost ženy umí zužitkovat a umí s ním pracovat. Jakmile totiž pochopíte skutečné potřeby a touhy zaměstnanců, lze lépe definovat cíl a učinit patřičné rozhodnutí. Bonusem je, že zájem o druhé a pocit porozumění, lidé nevědomě vnímají. Bodujete tak, i když o tom zrovna nevíte.

Intuice

Podobně jako s empatií ženy skvěle pracují i s intuicí. Zejména pro některé muže je intuice něco jako šarlatanství, ale není tomu tak, jedná se o dovedost, kterou lze posilovat. Jde o to naladit se sám sa sebe, na své zkušenosti, na to, co cítíte mimo to, co říká rozum. Intuici le použít tam, kde nevíte kudy kam a kde vám na rozhodnutí již nezbývá čas.

Umění kooperace

Muži chtějí vítězit a to mnohdy za každých okolností. To však může být někdy neefektivní. Ženy umí dojít snadněji ke kompromisu a umí lépe kooperovat. Oba přístupy se mohou hodit. Ale u ženského přístupu se dá očekávat, že se do budoucna vyplatí, protože se někdo bude revanšovat.

Sebereflexe

Lídr na sobě musí pracovat a musí růst. To nejde bez vzdělávání a sebereflexe. Ženy bývají se sebou nespokojeny, a to je pohání k tomu něco proti tomu dělat. Je dobré se čas od času zastavit a zamyslet se nad svými činy, postupy a vyhodnotit si je. Nebojte se si přiznat, že jste měli něco udělat jinak a příště se podle toho zařiďte.

Navazování komunikace – networking

Ženy od pradávna uměly komunikovat. A získávat kontakty a informace je jednou z vlastností, která se v byznysu vyplatí. Vytváří se tak síť kontaktů a lidé se propojují. Propojení s klíčovou osobou v určitý moment, může být ve firmě i kariéře zásadní.

Sandra Špačková
foto: unsplash