V září a ve Frankfurtu opět vypukly celým světem bedlivě sledované automobilové orgie. Orlando však mělo svou premiéru v jiném automobilovém svatostánku, v Paříži – a bylo to před rokem.

Díváme se

Očekávat od vozu s označením MPV designérskou avantgardu by bylo jistě přehnané. Už samo označení napovídá, že jde o víceúčelový vůz, určený k tomu, aby naplňoval nejrozmanitější úkoly, pokud možno spolehlivě a bezpečně převážel osoby i náklad a sloužil dobře celé rodině ve dnech pracovních i svátečních. To Chevrolet Orlando plní víc než dobře – a ještě k tomu také dobře vypadá! NENÍ přehnaně robustní, chcete-li bachratý, je po všech stránkách uměřený, a to je to nejlepší vysvědčení, jaké může dostat. Kdybych to chtěla vyjádřit příměrem k člověku, působí jako kvalitní a spolehlivý rodinný služebník – gentleman, nic víc, ale také nic míň.

Nasedáme

Vedle uměřeného designu exteriéru hodnotím nejvýš vnitřní prostor vozu. V Chevroletu Orlando nebude opravdu nikdo trpět pocitem stísněnosti, a to zřejmě platí i o plném obsazení. Do prostorných útrob tohoto auta se přitom vejde až sedm osob. V případě první a druhé řady jde o pohodlná sedadla , poskytující nebývalý komfort prakticky všemi směry. Výhled čelním oknem přitom mají zajištěn i cestující v druhé a třetí řadě, neboť usazení sedadel a sedáků ve třetí řadě je stupňovité, takže umožňuje výhled opravdu všem.

Stejně jako v případě exteriéru také u vnitřního uspořádání platí – uměřenost především. Chevrolet Orlando drží svůj styl – nepřehání, neexperimentuje, nesnaží se ohromit , jak už bylo řečeno, je to služebník – gentleman, a to je na něm to nejlepší. K uměřenosti patří i příjemné detaily: za ně jmenuji schránku na mobil nebo přehrávač umístěnou pod panelem rádia a dvě vnitřní zrcátka, z nichž jedno umožňuje řidiči kontrolu toho, co se děje na zadních sedadlech – což za předpokladu, Orlando je určeno především rodinám s dětmi, představuje něco jako třetí oko řidiče.

Jedeme

Chevrolet Orlando se vyrábí s řadou motorů od 1,8 benzínového dostupného buď s manuální 5stupňovou nebo automatickou 6stupňovou převodovkou až po 2,0 dieselový motor, který je dostupný ve dvou výkonových verzích, buď se 6stupňovou manuální převodovkou nebo v silnější verzi i 6stupňovým automatem. My jsme vyzkoušely ten předposlední – diesel s manuální 6stupňovou převodovkou. Příjemně nás překvapil svou silou a tahem, poněkud slabší už je to s dynamikou a svižností, kvůli těm si ale MPV nekupujeme. Příjemně překvapil poměrně velmi tichý chod motoru, zato jsme zaznamenaly nepříjemné „klepání“ kol na hrbolatých površích.

Co se spotřeby týká, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu na 100km 6,0L u dieselového agregátu s manuální převodovkou, a my jsme se k této hodnotě během týdne jízd skutečně blížily.

Ke kladům MPV Chevrolte Orlando lze rozhodně připočíst bezpečnostní prvky: ty které pomáhají přímo při řízení – parkovací asistent a elektronická kontrola stability, i ty které chrání posádku a mírní následky kolizí. Orlando užívá nejnovější technologii airbagů. Má jich 6 – dvojité přední airbagy, boční a okenní airbagy k ochraně krku a hlavy v případě bočního nárazu. Děti jsou chráněny díky standardně umístěným úchytům ISOFIX na krajních zadních sedadlech. Orlando je také vybaveno odolnou bezpečnostní vyztuženou klecí, která snižuje dopad jakéhokoli nárazu a chrání cestující.

Závěr

Chevrolet Orlando má všechny předpoklady k tomu zaujmout svou skupinu zákazníků – a tou je středně situovaná česká rodina s dětmi, která potřebuje auto ve všední pracovní dny i na dovolenou. V Orlandu najde spolehlivého parťáka – gentlemana: dostatečně silného i úsporného, poskytujícího záruky spolehlivosti a bezpečnosti, a navíc – docela pohledného, který ve skupině MPV na našem trhu s přehledem usiluje o nejvyšší příčky. A když si k tomu přidáte cenu, která začíná na 367 900 Kč a v největší parádě nepřesahuje částku 600 000 Kč, pak budete těžko hledat v této kategorii srovnání.

P.S. Co je MPV

Označení pro víceúčelové vozidlo z anglického multi-purpose vehicle , v Severní Americe označované jako minivan. Jde o druh automobilu, jenž se tvarem podobá dodávce, je však určen k převážení osob. Minidodávky bývají vyšší než sedany, hatchbacky, stejšny či kombíky a jsou navrženy tak, aby cestujícím poskytovaly maximální prostor a pohodlí.

Zdroj: Zenavaute.cz

Více  o Chevroletu Orlando se dozvíte také na:

http://www.chevrolet.cz/modely/orlando/