Při výběru vhodných komerčních prostor je třeba zohlednit hned několik faktorů.
Jaké to jsou?
Každý má představu, jak by měly kanceláře vypadat vevnitř. Jistě také to je důležité, s vnitřními prostory lze ale pracovat později, důležitější je tak třeba poloha.
Než se pustíte do samotného hledání vhodných komerčních prostor, sepište si, co od nich očekáváte. Co se vám zamlouvá na vašem současném působišti (máte-li nějaké) a co byste chtěli jinak, respektive proč vlastně chcete nové prostory. Tyto poznámky vám mohou velmi pomoct.
Položte si otázku, kdo všechno bude do vaší kanceláře docházet? Jen vy a zaměstnanci, nebo snad i klienti a dodavatelé? Kancelář by měla být pro všechny snadno dostupná. Měla by proto být v blízkosti zastávky, ať už autobusové, tramvajové či u metra. Pokud potřebujete, aby se k vám dostávali také dodavatelé a budou k tomu potřebovat automobil, samozřejmostí by měla být snadná dostupnost automobilem a také dostatek parkovacích míst. V případě, že sháníte skladovací prostory a bude k vám pravidelně dojíždět velké množství zásobování, k zahození není nakládací rampa.
Při prohlídce nemovitosti neváhejte všechny situace nasimulovat a projít si úplně celý prostor, kterým všichni budou muset procházet. Představte si, jak byste se cílili, kdybyste byli svým klientem a zaměstnancem?
Pozor na zdánlivé samozřejmosti. V nabídkách se například objevují kanceláře, které nemají sociální zařízení nebo jej mají mimo komerční prostory. Budete-li trávit v kanceláři hodně času nebo budete-li mít zaměstnance, je nutné mít minimálně toaletu a umyvadlo.
Při výběru myslete také do budoucna. Kde vidíte své podnikání za rok či dva? Budete se rozšiřovat? Pak se vám budou od začátku hodit větší prostory, vyhnete se tak dalšímu výběru větších prostor a stěhování.
Sandra Š.