Jakýkoliv web má opodstatnění své existence jedině tehdy, když je dostatečně hojně navštěvovaný internetovou veřejností. Pouze je-li tomu tak, je naděje, že se splní to, co se od něj očekává. Jinak se dá s provozováním něčeho takového rovnou skončit, aniž by to někomu přišlo líto. Ale protože se leckdo, třeba podnikatel, často bez svojí internetové prezentace neobejde, protože pro něj web sehrává významnou roli v jeho plánech, je nutné se namísto likvidace nenavštěvovaného webu jakožto zbytečného zaměřit na nápravu toho, co takovou tristní situaci způsobilo.
A jak se stává web navštěvovanějším, populárnějším a využívanějším? Vesměs s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače, která mu pomáhá ‚zavděčit se‘ internetovým vyhledávačům. Každý dnes už přece ví, že lidé na internetu hledají to, o co mají zájem, právě s využitím internetových vyhledávačů, každý si přinejmenším může domyslet, že ti hledající využijí z relevantních webů jenom ty, které jim vyhledávače nabídnou přednostně, a kdekdo už také ví, že aby se web na takovou atraktivní pozici ve vyhledávačích dostal, potřebuje optimalizaci.
A ač třeba nevíte, co si pod takovou optimalizací, tedy SEO, představit, můžete se pokusit o zlepšení situace i vlastními silami. Chce to jenom v první řadě vědět, co jsou slabé stránky takového webu, s čímž nám může pomoci dejme tomu SEO test, a když zjistíme, co je třeba vylepšit, můžeme se do toho pustit. Pokud si na to troufáme a nenecháme to raději na odbornících.
Pro ty, kdo by se chtěli pokusit vylepšit pozici svého webu, je pak potěšující třeba i to, že je k dispozici i SEO test online, který tedy lze využít kdekoliv bez nutnosti za ním někam zamířit, a když se využije SEO analyzátor správně, může být víc než důležitým pomocníkem. Díky kterému se optimalizovaný web už mezi těmi ostatními neztratí.