Nakonec se nám to podařilo až nyní.

I když je Urban Cruiser už dva roky na trhu, právo být v rubrice Ženy testují auta mu i přes tak dlouhou dobu nelze odepřít. Co do rozměrů je jeden z nejmenších městských crossoverů, stojí na konstrukci úspěšného Yarise a zlákal už srdce několika řidiček – mimo jiné i zpěvačku Helenu Zeťovou.

Díváme se

Tvar modelu Toyota Urban Cruiser je velmi specifický. Při pohledu z an facu zaujme přechod chladiče a krátké kapoty, který je u tohoto modelu dominantní. Z kapoty výrazně vystupují světlomety, jako je to například u modelu Nissan Juke. Z profilu Urban Cruiser mnoho napoví o velikosti v interiéru a tom, že se Urban Cruiser řadí k menším typům SUV. Nejvíce se nám líbila záď, která má trochu offroadový nádech.

Sedíme

Středový panel stříbrné barvy opticky vystupuje z palubní desky a disponuje nejdůležitějšími ovladači – audiosystém, klimatizace, připojení na iPod, apod. Originální je rozvržení rychloměru a otáčkoměru v zóně před řidičkou na přístrojové desce. Kontrolky jsou v tomto modelu upozaděny do prázdných míst okolo přístrojové desky. Ke zjištění aktuální spotřeby nebo dojezdové vzdálenosti je nutné prostrčit ruku volantem, aby člověk mohl těmito důležitými informacemi na displeji přístrojové desky listovat, což shledáváme velmi nepraktické.

Toyota Urban Cruiser nezapře svou zemi původu. Auto je ideální pro osoby nižší a střední velikosti. Sedadlo má zvýšený posed. Dlouháni tak nebudou mít z Urban Cruiseru dobrý výhled. Sedačku totiž není možné přistavit co nejníže k podlaze. Oproti tomu volant je nastavitelný podélně i na šířku velmi dobře.

Sedadla jsou velmi pohodlná, a to jak v první tak i druhé řadě sedadel. Dlouháni sedící v druhé řadě však budou mít potíže s nízkou střechou.

V Urban Cruiseru jsme ocenily dva prostorné úložné prostory nacházející se u spolujezdce. Ve všech dveřích (kromě těch pátých) jsou v kapsách místa na uložení velké láhve. Zavazadlový prostor má vysokou nakládací hranu a objem 314 litrů.

Jedeme

Testovaný Urban Cruiser měl benzínový 1,33 l motor s šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem předních kol a systémem Start&Stop. Jízda ve městě byla v Urban Cruiseru velice komfortní, na táhlých kopcích např. na dálnici je ale třeba zařadit nižší převodový stupeň, aby Urban Cruiser neztratil dech. Námi naměřená kombinovaná spotřeba se usadila na hodnotě 6 litrů na 100 kilometrů, což je jen o půl litru více než je hodnota deklarovaná výrobcem.  Urban Cruiser tak  je zkrátka Urban – městský vůz. Při testování Urban Cruiseru jsme dosáhly kombinované spotřeby 6 litrů.

Hodnotíme

Modely Toyota patří cenově k těm dražším. Na druhou stranu je nutno vzít v úvahu, že se modely Toyota umisťují každoročně na přední příčky hodnocení spolehlivosti a spokojenosti řidičů a řidiček. Rozdíl mezi verzí Toyota Urban Cruiser s pohonem pouze na přední kola a s pohonem na všechny 4 činí 50 000 Kč.

Cena testovaného modelu Urban Cruiser 1,33 l Dual VVT-i Terra je 404 900 Kč. Při využitá leasingu s  Toyota Financial Services při splacení 20 % částky (80 980 Kč) může být tento model za 60 měsíců při měsíční splátce 8 015 Kč váš. Při splacení 50 % částky (202 450 Kč) činí měsíční splátka 5 436 Kč.

Zdroj: Žena v autě.cz